Voorstellen ThembaNL en een aantal vragen

Hoi,

Ik ben Themba, woonachtig in de regio Amsterdam en 34 jaar oud.
Momenteel heb ik een bijna tien jaar oude Tissot Visodate, maar deze loopt wel erg snel weg van de echte tijd. Bij het tienjarig jubileum zou ik dan ook graag overstappen op een horloge voor de rest van mn leven. Hoewel ik mechanisch/automatisch mooi spul vind, neig ik toch zeer sterk naar een quartz. Dan kom je al snel uit bij Grand Seiko of Citizen, waarbij Citizen me nog niet heeft weten te grijpen. De SBGX355 van GS echter wel, ware het niet dat ik niet zo van de bracelets ben en dus waarschijnlijk na aankoop zou willen overstappen naar een lederen band.
Mijn vraag is: zouden jullie het aandurven om zo’n horloge te kopen via een handelaar (weet niet of ik ze mag noemen) met goede reviews? Of raden jullie aan naar die specifieke juwelier te gaan in de PC Hooft die in het hogere segment verkoopt?
Ik hoor graag jullie wijsheden.

18 likes

Welkom Themba op het horloge forum. Ik ben benieuwd of je nu al kan spreken van een horloge voor het leven, maar streven is mooi. Afmelden van het HF geeft wel meer kans hierop :innocent:. Succes met het aanschafproces waar ik je helaas niet meer in kan adviseren (qua locatie).

Durf is een groot woord. Als je weet waar je op moet letten dan kan er veel. Er zijn genoeg goede aanbieders in Nederland. Als ik je verhaal tussen de regels door lees en je zoekt voor een horloge voor de rest van je leven dan zou ik niet over één nacht ijs gaan. Neem er je tijd voor en lekker uitzoeken of naar een goede aangeraden zaak gaan. Goedkoop is duurkoop. Geniet alvast van je aankoop!

Welkom op HF Themba. Gewoon uitvogelen wat bij jou past, wat je graag wilt en naar verlangt. Start met het uitzoeken wat voor type horloge bij jou past; diver, field, dress, Flieger, stalen sporthorloge, etc.

Als je dat weet en je budget helder hebt, kun je gaan passen. Amsterdam bijvoorbeeld biedt veel goede mogelijkheden om te passen. Gewoon binnen lopen. Zo zijn we allemaal gestart.

Luister ook naar de boodschap van @Japfan :
Afmelden van HF geeft wel meer kans op het vinden van slechts een horloge :wink:

1 like

Welkom bij de club Themba.

Welkom. Veel plezier hier.

Welkom !

Hier is een lijst van dealers/verkopers die je kunt bekijken

Welke grijze dealers volgen we op Instagram/ het w.w.w. m.b.t. horloges? - Algemene Horlogepraat - Horlogeforum.nl - het forum voor liefhebbers van horloges

en als je een specifiek horloge zoekt kun je ook kijken via deze handige site, die helaas stopt die per 15 oktober

[Blauwzoeken]

https://blauwzoeken.nl/

1 like

Welkom Themba, succes met je zoektocht en keuze!

Welkom Themba.

Welkom en succes met je zoektocht!

Welkom op het :watch:-forum!!

Dank voor het warme welkom!
Misschien niet goed beschreven, maar de zoektocht is al zeker anderhalf jaar aan de gang. Ik heb de genoemde GS geprobeerd en die vond ik prachtig. Ik had de Skyflake geboekt, maar vond de Snowflake toch mooier.
Ik heb gewoon nergens zulke mooie dials gezien. In een betere wereld had het caliber ook een perpeptual calendar, zodat je er bijna nooit aan hoeft te zitten, maar perfectie schijnt iets te zijn om naar te streven en niet om te bereiken.

1 like

Welkom!

is een tof titanium horloge op een titaan bracelet. Dat zou ik niet op leer zetten.

Als je nieuw wilt kopen, koop dan bij de AD en beding een beetje korting. Best te doen. Als je gebruikt koopt, dan is Chrono24 een relatief veilige optie. Zoals als altijd geldt ook hier: “Buy the seller”. Veel plezier en succes met je aankoop.

Welkom Themba emot-tiphat

Mijn beste,

Van harte welkom binnen de gelederen van deze enthousiaste club van tijd-kunstenaars!!

fe406d40-2761-4e71-b00f-598e857f1af5

Orologio Signaturis Temporis :wink:

Het is je gelukt.
Ik hoop dat je hier veel informatie zult vinden.
Leuk dat je meedoet!

Welkom op HF, Themba!
Wat ik me allereerst afvraag is, of die Tissot niet gewoon een servicebeurtje nodig heeft of een simpele reparatie? Die zou je dan gewoon naast een evt. nieuw horloge kunnen dragen. Een beetje kunnen afwisselen is leuk, weten en vinden de meeste van ons.
Dan, waarom wil je een quartz horloge? Op zich niks mis mee en heeft ook wel wat voordelen. Maar een kwalitatief goed mechanisch horloge kan zeker ook een levenlang meegaan, wanneer het gewoon normaal gedragen wordt én regelmatig onderhouden wordt.
Sowieso koop je met een Grand Seiko een kwalitatief uitstekend horloge. Maar de kans is vrij groot dat je hierna nog wel wat ernaast wilt en nog wat en nog wat. Zeker wanneer je hier blijft rondhangen en meedoen, zo leert de ervaring. Niks mis mee. Maar just so you know. :wink: Ik wens je in ieder geval een mooie volgende aankoop en daarna ook nog een mooie verdere horlogereis!

welkom op dit mooie Forum :wink: