Voorstellen van horloge, waarom niet een beetje je bemoeien?

Sinds ik hier weer actief ben, ben ik ook actief op buitenlandse fora…

En ik vraag me af en toe af, waarom is het niet mogelijk een fatsoenlijke voorstelling van je horloge te maken??

Een foto van een horloge in de box vind ik nu niet echt voorstellen…

Neem deze voorstelling als voorbeeld: http://uhrforum.de/tudor-black-bay-ref-79220r-ausgerechnet-muenchen-t133803

Daar zit een verhaal achter en schitterende fotos!

Ligt het eraan dat wij Nederlanders te nuchter zijn? Wij vinden horloges wel aardig, maar niet meer dan dat?

Ik wil niet beweren ik stel mijn horloges perfekt voor, maar op z´n minst laat ik een foto zien van de voorkant, achterkant, zijkant, band, sluiting… ik denk nl. dat een heleboel members graag iets meer van het klokkie willen zien als alleen het klokkie in de doos??

Ben benieuwd hoe jullie er tegen aankijken??

PS: die die er wel werk van maken, ga zo door! (tu) :slight_smile:

Die Duitser maakt prachtige foto’s. Ik heb de tekst niet gelezen, maar gezien de hoeveelheid mag het wel een review zijn en niet alleen een nieuw horloge dat hij wil laten zien…

Nope… ik heb het gelezen en begrepen… is een voorstelling, GEEN review :slight_smile:

Een horloge koop je voor je zelf… Laat de eigenaar zelf uitmaken of hij elk hoekje van zijn horloge wil laten zien op het forum of niet.

Niet iedereen heeft de tijd, mogelijkheid of zin om zo een uitgebreide voorstellingen te maken.

gr. Glenn

Is jouw mening, maar daar ben ik het niet mee eens…

Sorry, maar 2 regels tekst en een foto van een horloge in de doos vind ik geen voorstelling… dan kun je het net zo goed laten…

Geen tijd, geen zin?? Dat vind ik ook maar klinken als smoes… Je wilt me toch niet vertellen dat niemand ergens een half uurtje tijd heeft om een paar mooie foto´s te maken van zijn horloge en een paar regels tekst kan tikken hoe hij aan het horloge gekomen is en een paar technische details?

En als iedereen zo denkt, waarom dan dit forum?? Je doet toch alles voor jezelf… dus waarom delen???

Van dit voorbeeld, is wel veel werk gemaakt. Ik ben zelf gauw tevreden, en als iemand zijn horloge voorstelt vind ik dat doorgaans erg leuk. Het maakt me dan weinig uit, hoe de trotse eigenaar het voorstellen aankleedt. Een foto is wel een minimale vereiste, en een leuk stuk om te lezen is gewoon mooi meegenomen. Ieder zo zijn ding.

Ik vind horloges leuk en ben geen fotograaf en/of romanschrijver. Laat mij het lekker bij een paar kiekjes houden…

begrijp ik, maar jullie moeten toch toegeven, wat bevalt beter? Een voorstelling met 2 regels en een onscherpe foto of een leuk stukje tekst met 5-10 mooie scherpe fotos van het horloge??

Best …Luuk,

Het gaat hier om het discussiëren over horloges. Als iemand zijn nieuw horloge wil voorstellen, dan is dit geweldig voor ons. Het is geen verplichting om het te doen. Sterker nog er zullen leden zijn die het achterwegen laten om zo niet niet al hun dure horloges op het internet te gooien.

Ik vraag me af van waar je het lef haalt om zulke zaken te becommentarieer.

Oh ja, één vraagteken is ruim voldoende hoor. :wink: Je bent het trouwens niet snel met mensen eens heb ik al begrepen.

gr. Glenn

Stukje tekst en een paar goede foto’s dat is ideaal lijkt me.

Te veel tekst bij mooie plaatjes. Die zeggen al genoeg. Zeker op het niveau dat in het voorbeeld getoond wordt.

Menno

@Glenn: hoezo lef? Waarom niet? Gezien je reactie voel je je aangesproken…

Ik dacht een forum is de plek om dingen met elkaar te delen?

Zowel dingen die bevallen als dingen die niet bevallen…

Het is me gewoon opgevallen dat er een dusdanig verschil is in de voorstellingen dat ik het waard vond er een thema van te maken…

En als door dit thema in het vervolg een aantal leden zich aangesproken voelen en zich bij hun volgende voorstelling zich nog een iets meer hun best doen, dan heeft het geholpen. Vind zich niemand aangesproken, ook goed :slight_smile:

Je bent geen thema begonnen. Je hebt een probleem gemaakt (voor jezelf).

LUWE Schreef:

@Glenn: hoezo lef? Waarom niet? Gezien je reactie
voel je je aangesproken…

Ik dacht een forum is de plek om dingen met elkaar
te delen?

Zowel dingen die bevallen als dingen die niet
bevallen…

Het is me gewoon opgevallen dat er een dusdanig
verschil is in de voorstellingen dat ik het waard
vond er een thema van te maken…

En als door dit thema in het vervolg een aantal
leden zich aangesproken voelen en zich bij hun
volgende voorstelling zich nog een iets meer hun
best doen, dan heeft het geholpen. Vind zich
niemand aangesproken, ook goed :slight_smile:

Naar mijn bescheiden mening maak ik prima foto’s en voorstellingen. Zeker nu ik mijn nieuwe, let wel: tweedehands, camera heb… :wink:

… dus vooraleer we ons lid maken bij een horlogeforum, eerst even een scholing fotografie en proza? Iedereen tevreden… Jongen toch, dit gaat nergens over. :slight_smile:

Let wel: Ik vind bijvoorbeeld Stef zijn foto’s schitterend en geniet er van. Moest ik het kunnen zou ik het zeker doen en ze delen. (tu)

gr. Glenn

:slight_smile:

problemen zijn er om opgelost te worden…

LUWE Schreef:

begrijp ik, maar jullie moeten toch toegeven, wat
bevalt beter? Een voorstelling met 2 regels en een
onscherpe foto of een leuk stukje tekst met 5-10
mooie scherpe fotos van het horloge??

Beste Luuk,

Door je toon lijkt het beetje alsof jij je moeilijk kunt voorstellen dat sommigen anders over dingen denken dan jij. Op mij komt dat een beetje betweterig over.

Hartelijke groet.

Goed mogelijk…

Maar ik denk er nu eenmaal zo over en dat wou ik hier kwijt…

Dat niet iedereen het ermee eens is, kan ik begrijpen. Maar dat niemand het met mij eens is vind ik een beetje vreemd… maar ja, kan voorkomen…

Wat wordt de volgende competentie om aan dit forum deel te mogen nemen ? Foutloos spellen en perfecte Nederlandse volzinnen?
Luwe, u zit wel op een erg hoog paard. Pas maar op dat je er niet af valt.

Luuk,

Ben het met je eens dat meer foto’s een meerwaarde kunnen hebben.
De serie bij Uhrforum is prachtig, echter naar mijn smaak wel (te) veel tekst, die ook nog eens niet geheel ter zake is.
Anderzijds moet iedereen het op zijn manier kunnen doen, anders krijgen we wel een heel select groepje wat zijn aanwinsten toont en dat kan niet de bedoeling zijn.
Dus laat iedereen in zijn waarde en laat ze het op hun eigen wijze doen.

+1