Ik lees al enige tijd op dit forum mee en zie het forum ook regelmatig voorbij komen tijdens het googelen. Toch maar besloten een account hier aan te maken en leek mij netjes mij ook voor te stellen. Ik vind het vooral interessant veel te lezen en steeds meer te weten te komen over alles wat horloges betrefd.
Sinds begin dit jaar is mijn intresse voor horloges begonnen door (jawel) watch2day En daar ook mijn eerste klokje gekocht. Heel onduidelijke site was het en hoop moeten zoeken wat ik nou daadwerkelijk kocht. Vond dit allemaal interessant om te weten te komen. Vanaf dat moment sinds nu hooked.
Ik ben wel een echte Seiko fanaat (ja daar heb je er weer een ). Het duurde dan ook niet lang voordat ik mijn eerste Seiko kocht, een vijfje. Heb er nu 3, en binnenkort een 4e. Mischien tijd om ook een keer wat te verkopen dat ik niet zo veel meer draag. Wel intressant om de verschillende meningen daar over te lezen op dit forum.
Sinds ik mijn eerste vintage Seiko kocht ligt mijn intresse nu voornamelijk daar! Ik ben groot liefhebben geworden van de vroege Seiko quartz horloges. Foto van hier onder is mijn Seiko uit 1979. Echt heel unieke en prachtige horloges. En zou daar de komende jaren een mooie collectie van willen opbouwen.
Dank je! Daarom ook 1 fototje er bij gedaan. Met kunstlicht nu erg lastig een degelijke foto te maken maar heb mijn best gedaan. Mijn zeer bescheiden Seiko verzameling (en ja ik kijk te veel Urban Gentry en ben een NATO fanaat)
Bedankt allen! Klopt het dat op dit forum geen quote functie is?
Heel af en toe komt er wel wat interessants voor bij op watch2day. Vind het horloge dat ik heb gekocht nog steeds wel mooi. Alleen weet ik niet zo goed wat ik moet denken van de afkomst van het horloge. Een soort homage van het eigen bedrijf aan een van hun eigen iconen Dit is hem:
De king quartzen zijn inderdaad prachtig. Nog steeds onder de indruk van de afwerking, echt van top niveau. En als je ziet wat je tegenwoordig betaald voor een Rolex uit 1979… De seiko quartzen zijn echt heel erg ondergewaardeerd.
Welkom op dit forum!
Leuk om te lezen dat er een quartz liefhebber bij is gekomen.
Heb daar zelf iets minder mee.
Maar de verscheidenheid op dit forum maakt het zo leuk.
Maar als ik die king quartz zie, denk ik ook wel tof ding!
Welkom op HF! Ik zie een smaakvolle besteding van je budget!
Manufactuur is het goede Nederlandse woord, maar “in house” heeft wel 20 keer zo veel hits in Nederlandse context. Terwijl ik eigenlijk voorstander ben van het gebruiken van Nederlandse termen maak ik me zelf schuldig aan veel termen uit het Engels, omdat er gewoon veel meer te lezen valt in het engels.
Daarbij is manufactuur niet helemaal correct van oorsprong, uit het Latijn: “handgemaakt”.