Welkom
Dank voor het welkom,
Diep Donker Drenthe , Ik roep dat eigenlijk altijd omdat voor de meeste mensen uit het wilde westen de wereld zo ongeveer bij Zwolle ophoud.
Als ze dan in de buurt van Meppel komen zie je al een angstige blik in de ogen, bang om van de wereld af te donderen.
Nee.
Meer âDag mân knechtâ. Of âEejâ. Vroeger, in ieder geval. Nu zijn het net Rotterdammers en spreken ze geen Zeeuws meer.
Zo. Daâs meteen realistischer.
Nu komen @remcolent en ik toch uit de buurt van Meppel maar volgens mij kenden wij beiden die naam niet haha.
Och toen ik hier als gelukszoeker arriveerde in 1992 vanuit het "verlichte"zuiden moest ik ook nog veel leren.
Woon dus inmiddels zo"n 26 jaar met veel plezier in het gezellige stadje Meppel en heb 24 jaar bij de gemeente Assen gewerkt. Bij de verkeersafdeling. Je kunt zelf gaan zien wat er van gekomen is. Ha ha.
Zolang je de binnenstad niet in hoeft is Assen best te berijden haha. Ik woon zelf in Uffelte trouwens.
kon minder!
Nou, mijn pa en ma wonen nou in het uiterste oosten van Twente, en dat vindt men ook heel ver weg blijkbaar
Ze zouden bij de brug over de IJssel net zo goed een grenspaal kunnen zetten, zo ver is het vanuit het westen
Hahaha! Ik heb familie in Noord Groningen en ik zie altijd een ietwat wilde blik in hun ogen, als ze hier in Apeldoorn zijn, alsof er iets onverwachts en gevaarlijks staat te gebeuren. En hier heb je niet eens bijna nooit aardbevingen!! Ze zijn ook altijd weer heel snel weg, gauw naar het veilige âGroawningenâ Maar omdat mân ouders ervandaan kwamen, kan ik het dialect wel 'n âbeedje naodounâ.
Welkom vanuit een stuk Drenthe dat Drenthe nooit wilde en nu Friesland is.
HaâŠOosterwolde?
Welkom!!!
Drenthe is wel het mooiste stukje van Nederland, een klein stukje van Limburg kan er aan tippen maar die paar km leggen het af tegen al het moois hier. Na het kijken op mijn meistersiger zie ik dat het tijd is om te sporten.
Nu ga ik 70 km mountainbiken zomer 2x het zelfde pad tegen te komen. En dat kan maar op een paar plekjes in het mooie Nederland.