Ik ben laatst op dit forum terecht gekomen onder het mom van: welk horloge merk is een echt horloge merk…
Goed, even iets over mezelf:
Ik ben Tim, Duaal student werktuigbouw; 24 jaar. Ben werkzaam als proces beheerder waterzuivering. Hobbies zijn Skiën, auto rijden, bios, kleding en fietsen.
Zelf ben ik al een tijdje op zoek geweest naar een wat sportievere klok en kwam uiteindelijk terecht bij een Seiko. Diepte investering (voor mijn doen) van €280 euro bleek zonde van mijn geld, want het uurwerk is niet in orde. Dus horloge weer terug gebracht voor reparatie…
Ik heb een aantal topics gelezen en ik zie toch veel liefde voor echt vakmanschap en aversie tegen zogenoemde ‘‘plakmerken’’. Dit heeft mij een beetje geïnspireerd en nu ben ik toch wel een beetje verliefd geworden op de klokjes van Rolex (als ik ze maar kon betalen).
Bij de Juwelier zag ik een klokje van Alpine, die vond ik zelf wel erg mooi, alleen qua prijs zit dat nog net te hoog (€800).
Ik heb naast de Seiko ook een fossil, waar ik best veel plezier aan beleef. Mooi klokkie om te zien, en betaalbaar.
Mijn vraag is vooral, wat voor merken zijn goede horloge merken? (ik dacht namelijk met Seiko een kwaliteitsproduct te kopen…)
Na zelf een beetje research gedaan te hebben kwam ik uit op:
Citizen
Seiko (of toch niet?)
Alpina
Raymond Weil
Welkom! Gewoon lekker dragen wat je mooi vind. Dit kan prima een plakmerk zijn. Ik heb veel plezier van mijn Seiko en in mijn ogen leveren die altijd waar voor je geld.
Welkom hier bij HF !
Klokkies zeggen we niet! Het zijn Horloges toch.
Waarom is Seiko geen goed merk en Citizen wel?
Alpina maakt zeker mooie horloges zijn beetje onder gewaardeerd.
Van harte welkom.
Seiko heeft zeker goede horloges, denk dat je gewoon pech hebt gehad met dit specifieke exemplaar.
Tissot maakt ook erg mooie horloges binnen een brede prijsrange.
Maar, draag vooral wat je mooi vindt, dat is by far het meest belangrijk