Voorstellen + vraag horlogeband

Welkom!

1 like

Welkom Dennis!
Mooie Seiko :ok_hand:

1 like

Wat dacht je van deze RIOS1931 Tiber in Mahogany? Dezelfde look als waar jij voor gaat en een prachtige kwaliteit

1 like

Welkom op het forum en een mooie Seiko Presage, veel plezier er mee!

1 like

Welkom en mooie presage. Wat je qua band ook kan doen is kijken naar een meistersingerband de kleurstelling van de bruine leren band is erg mooi. Die heb ik op een vintage gezet (foto staat ook op t forum, als je op mn naam zoekt) en wellicht tzt ook op de presage die ik heb. Ik heb m gekocht in zwolle bij venemans juweliers vorige week. Veel plezier van je mooie seiko!

1 like

Wederom iedereen bedankt voor het welkom en de tips👍
Ik ben nu eerst even aan het kijken naar wat @Ko-Banden kan maken. Door de foto van @ElChueco neig ik nu naar een nubuck lederen band.

De mijne is van het merk Genuine Leather​:innocent::joy:

Geintje. @svmnb1, welk merk is mijn band?🖒

ColaReb heeft ook kortere banden

1 like

Hirsch heeft ook medium banden van 70/110, maar niet in vintage leer als je dat zoekt.

Crown & Buckle heeft ook een kleine collectie short straps.

Verder kun je op Etsy kijken voor custom banden met elk design wat je maar kunt verzinnen. Aanrader zijn Neptune Straps en JonesInTokyo voor topkwaliteit leer.

1 like
1 like

Van harte welkom :clap:

Pieter.

1 like

Welkom en veel plezier op dit forum!

1 like

Van harte welkom op het enige echte Horlogeforum van de hele wereld!:sunglasses:

Mooi horloge heb je gekocht. Heel veel plezier ermee.:+1::slight_smile:

1 like

Iedereen nogmaals bedankt voor het welkom en de tips!

Inmiddels nog steeds aan het twijfelen wat voor band het moet gaan worden. @Ko-Banden heeft mij wat foto’s gestuurd van verschillende leersoorten en kleuren en er zijn hier op het forum ook heel wat mooie bandjes te vinden. Ik was er eerst weken van overtuigd dat mijn horloge net zo moest worden als op het plaatje in de beginpost. Vervolgens kwam @ElChueco met de foto van zijn presage op een nubuck leren band. Toen moest het nubuck leer worden, want dat heeft in mijn ogen meer uitstraling dan het leer op de eerste foto. Echter, vond ik in eerste instantie dat het donkerbruine nubuck leer van Ko net wat te donker is:
162899e27f0d2a787761470e023b0b1edc0fae05_1_375x500
Foto afkomstig van dit forum, wat een hoeveelheid foto’s zijn hier te vinden :+1:.

Inmiddels denk ik dat dit toch de mooiste keuze zou zijn. Maarja, nu vind ik opeens de stiksels op de band ook weer mooi, terwijl ik dat er eerst juist niet op wou. Het blijkt nog best moeilijk een band te kiezen :grin:

1 like

Ik ben dit aan het volgen omdat ik exact met hertzwife dilemma zit…

Ik zal ook weer wat posten in plaats van alleen in de andere topics te kwijlen :grin:

Het uiteindelijk resultaat op een @Ko-Banden band. Hartstikke blij mee. Vind het zelf een prachtige combinatie en het bandje zelf is ook erg mooi, zeker voor het geld.

Zal ook proberen wat meer in andere topics te posten als dat gewenst is, maar moet eerlijk zeggen dat ik meer liefhebber dan kenner ben. Ik weet vooral wat ik mooi vind😀

1 like

Welkom !
En met een Seiko zit je hier wel goed :smile:

Mooie band erbij en lekker genieten !

1 like