Voorstellen + vraag horlogeband

Goedemiddag,

Ik zal mij even kort voorstellen. Ik ben Dennis, 19 jaar oud en woonachtig in de omgeving van Zwolle. Sinds een aantal jaar ben ik geïnteresseerd in horloges, maar helaas heb ik een dure smaak en waren de meeste leuke horloges die ik kende altijd buiten budget. Hierdoor bleef de horlogepassie beperkt tot het bekijken van plaatjes en als ik eens een keer meer tijd had, het lezen van artikelen op voornamelijk Hodinkee.com. Een paar maanden geleden heb ik het horlogeforum ontdekt en sindsdien heb ik ook regelmatig de “Rolex Only”, “Seiko Only” en “Wat dragen we vandaag?” topics bekeken. Op dit forum ook kennis gemaakt met nieuwe merken en modellen.
Sinds vanmorgen ben ik in het bezit van mijn eerste horloge en meteen lid geworden van dit forum. Het horloge is een Seiko Presage SRPB41 geworden. Nu zou ik dit horloge graag op een lederen bruine band willen hebben, zoals op deze foto:

Ik liep al best een tijdje met het idee om dit horloge op een vergelijkbare band te kopen, dus ik heb al regelmatig zitten zoeken naar vergelijkbare banden. De best gelijkende die ik kan vinden is deze: https://www.horlogebanden.com/Hirsch-Ranger-Horlogebandje-Kalfsleer-Bruin/?classid=
Hierbij staat een lengtemaat gegeven van 20cm (8/12). Nu heb ik niet al te brede polsen, dus heb ik eens gemeten wat de lengte is van de stalen band op mijn horloge, dit is 13.5cm (6.5/7)
Nu heb ik 2 vragen:

1. Ga ik de lederen band wel passen of sta ik straks met een band die zelfs op het kleinste gat nog te groot is?
  2. Weten jullie nog horlogebanden die vergelijkbaar zijn met de band op de foto?

Ik hoop dat ik alles op de goede plek heb geplaatst :grinning:

16 likes

Hoi!

Met jouw polslengte moet je kijken naar 70/110 straps, zoals deze, in small length:
http://www.bandrbands.com/cognac-classic-vintage-leather-watch-band.aspx

1 like

Hoi Dennis,

Allereerst welkom op dit prachtige forum, leuk horloge heb je gekocht :slight_smile: De bandlengte die je omschrijft past prima op jouw polsmaat en voor de stijl die je wilt stuur @Ko-Banden even een berichtje die maakt prachtige banden!

Groet,

Nick

2 likes

Welkom! Bij een lederen bamd gebruik je niet de hele lengte, maar die tot het gaatje wat je gebruikt. Een stalenband maak je op maat (wat trouwens ook voor leer kan als je dit wil).
Tel de maat van het horloge op bij de lengte van de band en haal hier je polsomtrek vanaf, dit heb je over wat dan net als bij een broekriem naast het gespje valt.

2 likes

Je had de vraag moeten stellen voordat je het horloge kocht… Je had de mijne zo over kunnen nemen. :wink: (hoe mooi hij ook is…)

4 likes

Mijn beste,

Van harte welkom Dennis, in die enthousiaste kring van HorlogeForum!!

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Een andere vergelijkbare band is de ‘Siena Brown leather watch strap’ van Bulang & Sons
Niet bijzonder goedkoop helaas…

Enne…welkom!!

1 like

Welkom Dennis en prachtig horloge. Band past er ook mooi bij ja. Ik weet zeker dat @Ko-Banden inderdaad een prachtige band voor je kan (na)maken.

Veel plezier met je NA!

2 likes

Gewoon @Ko-Banden even contacten. Heeft deze ook gemaakt.

5 likes

Welkom !!!

1 like

Welkom op HF, Dennis! En gefeliciteerd met je schitterende nieuwe aanwinst!

1 like

Bedankt voor de reacties en het welkom iedereen :wave: :+1:

Goed om te horen dat deze band moet passen. En als @Ko-Banden al in 3 van de 8 reacties wordt genoemd, zal ik hem vanavond zeker even een berichtje sturen.

Dat snap ik, maar ik zag mezelf al met dit bandje op mijn horloge staan om er dan achter te komen dat hij zelfs op het kleinste gat nog te groot is :grinning:

@ElChueco Prachtig horloge zo en inderdaad hoe ik hem eigenlijk ook wil, welke band heb jij er opzitten? Ik ben toch wel blij dat ik het horloge nu met garantie bij de lokale juwelier heb kunnen kopen. De Seiko box die bij het horloge zat, was namelijk al beschadigd op een hoek. Nu is die zo omgeruild, maar dat was denk ik een stuk moeilijker gegaan als ik het horloge op internet had besteld. Voor de rest ook fijn om garantie te hebben mocht er een keer iets mee zijn. Zo te zien komt onze smaak aardig overeen, want volgens mij rij je ook een best mooie auto, te zien aan die M-stiksels op het stuur.:grin:

1 like

Welkom Dennis op het Horlogeforum! Veel plezier en gefeliciteerd met uw aanwinst!

1 like

Top, ik verwacht niet dat de standaard maat van Hirsch problemen moet geven als de stalen band ruim 13cm is. Het mooiste resultaat qua lengt blijft maatwerk, aangezien het dan altijd goed zit. Hoewel ik nooit zelf bij Ko besteld heb, heb ik toch wat bandjes van zijn hand, welke gewoon goed zijn. Let wel dat na verloop van tijd en met warm weer leer gaat rekken, hierdoor is wat extra ruimte kunnen maken op de band zeker geen overbodige luxe.

1 like

Ik zal zo effe kijken voor je.

///M stiksel?:innocent:

@ElChueco Zo, een Alpina zelfs :star_struck:

@Phoenix.bas Bedankt!

1 like

Welkom Dennis, veel plezier hier op het forum en met je mooie nieuwe Seiko pressage.

Ik heb ook vrij smalle polsen, en het laatste bandje van Hirsch dan ik gekocht heb was voor mij op de kleinste stand nog steeds 1 gaatje te groot. Dus wat @BuckAngel zegt over een 70/110 bandje kan ik je bevestigen.

Wat ik persoonlijk vind met mijn smalle polsen, blijf uit de buurt van stugge bandjes. Houd het bij staal of zacht en soepel leer.

1 like

Bedankt voor je antwoord. Lastig zoeken op 70/110 banden, op Google staat dit topic al op pagina 1 :grin: Zo te zien zijn het vooral de smallere banden die in deze verhouding worden geleverd. Met welke merken/modellen heb jij goede ervaringen?

@BuckAngel heeft best een mooi bandje gepost, maar ik zou zoiets liever niet helemaal uit Amerika laten komen.

Welkom :grin:

1 like

Welkom Dennis!

1 like