Voorstellen + vraag IWC Mark XII

Beste forumleden,

Even kort voorstellen:
Frank, 31 jaar, al een poos meelezend vanuit het noorden van het land.
In mijn zoektocht naar de IWC Mark XII kom ik verschillende patina varianten tegen die ik redelijk kan verklaren.
Hands vervangen, waardoor afwijkende patina
Dial vervangen, ’T Swiss Made T’ wordt ‘Swiss Made’

Tot zover duidelijk, maar ik ben de afgelopen maanden verschillende XII’s tegen gekomen die spierwitte markers (dial zegt wel, T Swiss Made T) en hands tonen. De kasten zijn nooit puntgaaf dus ze zijn wel degelijk gedragen en dan krijg ik, wellicht onterecht, het gevoel dat er iets niet klopt.

Ben benieuwd of jullie hier een plausibele verklaring voor hebben.

Ondertussen zoek ik rustig door, mocht een lid van zijn of haar Mark XII af willen, dan hoor ik het graag!

Gegroet.

4 likes

Tritium wordt, althans bij Rolex en Omega vooral donkerder als ze niet gedragen worden en in het donker liggen.

Dat zou een verklaring kunnen zijn.

:beers:

1 like

Welkom en veel plezier op het HF!

1 like

Welkom, Frank en nog veel plezier op ons forum.

1 like

Dank, dat zou inderdaad de meest logische verklaring zijn.

1 like

Welkom Frank!:+1:

1 like

Welkom op HF :+1:

1 like

Welkom :smile:

1 like

Welkom! :+1:

1 like

1 like

Welkom bij de club!

1 like

Welkom!

Dat zou opvallend zijn. Ik heb daar geen goede verklaring voor. Ik zou wegblijven van deze exemplaren.

1 like

Ik heb een Mark XV uit 2000. Ook t swiss made t en ook nog steeds spierwitte markers en tritium in
wijzers. En toch is er op dat gebied nooit wat aan gedaan. Jouw gevoel dat er iets niet klopt is vermoedelijk onterecht. Als je echter een Mark XII met swiss made - zonder t- in handen hebt is het per definitie foute boel. De Mark XII is namelijk 36 mm en de andere Mark modellen na de XII zijn groter. Een andere wijzerplaat past dan dus niet.

Welkom op dit Forum.

1 like

Welkom :+1:

1 like

Beste Frank,
welkom op HF!

1 like

Ik heb een Mark XV uit 2000. Ook t swiss made t en ook nog steeds spierwitte markers en tritium in
wijzers. En toch is er op dat gebied nooit wat aan gedaan. Jouw gevoel dat er iets niet klopt is vermoedelijk onterecht.

Dank @Joke voor dit antwoord!

Als je echter een Mark XII met swiss made - zonder t- in handen hebt is het per definitie foute boel. De Mark XII is namelijk 36 mm en de andere Mark modellen na de XII zijn groter. Een andere wijzerplaat past dan dus niet.

Deze staat toevallig nu op chrono24, maar zou dus foute boel zijn:

Beste Frank, welkom op ons mooie forum.

1 like

Waarschijnlijk een servicewijzerplaat.

1 like

De Mark XV is in 1999 geïntroduceerd. Toen nog met tritium, zoals ik al aangaf. De latere Mark XV’s kregen superluminova. De Mark XII werd van 1995 tot 1999 geproduceerd, dus nog vóór de Mark XV met tritium. Als de door jou afgebeelde Mark XII dan geen t swiss made t heeft is dat op zijn minst vreemd. De Mark XII is ook nooit geproduceerd met superluminova. Ik ben benieuwd naar de verklaring van deze aanbieder. Verder heb ik nog een folder van de Mark XII uit 1998. Ook daar afgebeeld met t swiss made t !!!

1 like

Welkom Frank, en veel plezier op ons mooie Forum.

1 like