Voorstellen + vraag voor kenners in de horlogebranche

Beste horlogeliefhebbers,

Eerst zal ik mij even voorstellen, waarna ik jullie een vraag wil stellen omtrent de productie van een horlogelijn.

Al een tijdje ben ik lid van het horlogeforum en heel af en toe post ik een artikeltje of reageer ik op die van een ander. Nooit heb ik mij echter voorgesteld, maar dat zal ik nu dan maar eens doen. Mijn naam is Alexander den Heijer en ik ben 23 jaar oud. Al van kleins af aan ben ik besmet met het horlogevirus. Dit uitte zich op jonge leeftijd in het kopen van horloges met afstandsbediening voor televisies, horloges die de tijd uitspraken en horloges met stopwatches en digitale spelletjes. Langzamerhand ben ik me gaan interesseren in de Haute Horlogerie en op dit moment ben ik in zoverre besmet met het virus dat ik bijna dagelijks even op internet speur naar mooie klokjes en nieuwe wetenswaardigheden omtrent deze mooie passie. Tot nu toe heb ik alleen nog maar een Swatch en een U-boat, maar ik ben van plan om deze zomer nog mijn eerste Zwitserse automatische chronograaf aan te schaffen, waarschijnlijk een Fortis B-42 Fliegerchronograph.

Nu heb ik een vraag voor de echte kenners in de horlogebranche. Een vriend van mij is gevraagd door een Italiaans scootermerk om mee te helpen een horlogelijn op te zetten. Ze willen een aantal horloges (beperkte oplages) uitbrengen met een luxe uitstraling. Het liefst horloges met Zwitserse (eta / valjoux) uurwerken. Om dit op te zetten willen zij een samenwerking zoeken met een horlogemerk uit het hogere segment. Mijn vraag aan jullie is: kennen jullie wellicht merken of fabrieken die oor hebben naar zulke samenwerkingen? Wellicht dat jullie tips hebben omtrent bepaalde merken, fabrieken of bedrijven die benaderd kunnen worden. Alle tips zijn welkom.

Alvast bedankt.

Met vriendelijke groet,

Alexander den Heijer

Alexander, welkom op dit leuke horloge forum. De keuze van de volgende aanwinst is niet verkeerd. Zelf heb ik een Fortis Cosmonaut DayDate en daar heb ik best plezier van.
Ik ben bang dat ik je verder niet kan helpen met jouw vraag over het opzetten van een horlogelijn.
Wellicht melden zich de meer ondernemers gerichte forumleden nog:)

Hallo Alexander!

Ook ik kan je geen informatie verschaffen wat betreft het opstarten van een horlogelijn.

Wel wil ik je van harte welkom heten op ons forum en ik wens je hier een hoop plezier.

Mvg,

Joram.

Hallo Alexander,

Allereerst van harte welkom op dit forum.
V.w.b. jouw vraag: kijk eens op http://www.chronowatches.nl/
Hier kun terecht voor “private Label” horloges.
Dit is dus geen bekend horloge merk, echter je kan er wel een horloge voorzien van je eigen merk en logo laten fabriceren. Zij werken met originele zwitserse uurwerken (ETA automaten/chronografen). Het is mogelijk om bij hen kleine hoeveelheden af te nemen, ik geloof v.a. 10 stuks. De keuze uit modellen is niet al te groot, maar wellicht zit er voor jullie een interessant model bij. In overleg met hen kun je het horloge op alle fronten naar eigen keuze laten aanpassen om zo toch iets unieks te creëren.

Veel succes ermee!

Binnenkort kunnen ze geen ETA-uurwerken meer los kopen…Swatch gaat iets strakker de regie voeren.