Voorstellen + Vraag

Hallo Allemaal,

Ook ik ben Simon, 24 jaar jong en lees al enige tijd het forum. Al meerdere keren bedacht om me aan te melden bij dit forum, maar vergat het steeds. Nu hem ik, denk ik, een probleempje met een van mijn horloge’s dus nu dan eindelijk aangemeld om misschien een antwoord te krijgen om mijn vraag.

Maar allereerst even mij verzameling:
(foto’s en model nummer ben ik jullie nog even verschuldigd)

  • Nautica
  • Breil
  • Meistersinger No1
  • Parnis (IWC Hommagé)

Mijn vraag gaat om mijn Parnis. Ik heb deze begin dit jaar uit hong kong ontvangen en ben er zeer blij mee. Wat wel opviel was dat de Rotor flink kon rond draaien. Maar dat doet hij dus nu niet meer. De rotor loopt gewoon niet lekker waardoor hij dus niet lekker “oplaat”.
Nu dus de vraag, what to do?

Ik hoor graag jullie reactie.

Groet Simon

welkom op het forum …

seamaster Schreef:

welkom op het forum …

+1 :slight_smile: welkom

Mijn beste,

Van harte welkom op deze misschien wel meest informatieve horlogesite van ‘De Lage Landen’!!

Overigens alle adviezen omtrent technische zaken laat ik graag over aan de deskundigen die hier ook aanwezig zijn op het forum.

En voor straks: “Buona Notte” en morgen gezond weer op.:z:z:z

Orologio Signaturis Temporis.B)-

Welkom!!
Enne, mooi meegenomen dat hij eerst wél draaide! B)-
Jur

Welkom. En oh jee, dat ie het eerst wel deed en nu niet meer. Dat heb ik ook wel es met Aziatische klokjes. Begin dit jaar ontvangen… 2010? Soms wilt een verkoper em dan nog wel es omruilen.

Maken is mogelijk, maar relatief (te?) kostbaar. Kan denk ik van alles zijn. Door een schokje een asje gebroken? Of simpelweg gebrek aan smering? Quality control is niet bepaald optimaal bij deze klokjes. Ik zou het proberen bij de verkoper. Wel vriendelijk vragen, want er is daar niet echt bepaald altijd een duidelijk garantiebeleid.

Suc6!

Ik heb de verkoper gemaild en ben benieuwd.

Gr Simon

Welkom, Simon.

Ik denk dat je met de auto over de kapotte nepperd moet rijden en een Seiko moet kopen :smiley:

Groet
Mark

Vind je de PARNIS een nepperd? Bij elk product heb je hi quality en low quality producten. Parnis is duidelijk een low quality product, maar daar is de prijs ook naar. Tevens probeerd PARNIS niet een replica te maken, maar laat ze wel lijken op een bepaald merk. Maar dat doen dure merken ook.

Helaas kan ik nu geen nieuwe horloge aanschaffen, dan begin namelijk het thuisfront te stuiteren :slight_smile:

Hoi Simon,

Welkom op het forum, en negeer vooral de opmerkingen over neppers enzo. Niet eens over in discussie gaan.

Kun je merken waarom de rotor niet meer draait, bijvoorbeeld doordat hij aanloopt op het achterdeksel? Het zou zomaar kunnen dat het kaliber niet helemaal goed vastgezet is in de kast, en daarom iets scheef is komen te zitten. Dit is eenvoudig op te lossen.
Ook is het mogelijk dat de rotor zelf niet helemaal goed aan is aangedraaid, en daarom iets scheef is komen te zitten.

Groeten,

Martin

Hoi Martin,

Ik heb het idee dat hij niet aanloopt tegen de achterdeksel. Toen ik hem net had, draaide hij heel erg soepel, naar mijn idee te soepel.
Ik heb ook geen gereedschap om hem open te maken.

Gr simon

Hoi Simon,

Als je hem met de hand opwindt, loopt hij dan wel goed? Dit kan nog altijd een fall-back zijn indien je geen garantie hebt.

Je kan er mee naar een horlogemaker gaan, maar je loopt een goede kans dat de kosten hoger uitvallen dan een nieuwe kost. Of je moet iemand kennen die niet bang is een en ander uit elkaar te schroefen (rotor er af bijvoorbeeld) en eens goed door te blazen.

Het meest voorkomende probleem bij deze goedkopere horloges is dat er bij het assembleren troep in de kast is gekomen. Dit gaat onder niet echt ‘clean-room’ omstandigheden.

Groeten,

Martin

Ik zou even afwachten met openmaken, voordat de verkoper antwoord heeft gegeven. Straks wilt ie em niet meer omruilen, omdat ie door derden is opengemaakt.

Hou wel rekening met de kosten voor het heen&weer sturen. Aangetekend kost relatief veel voor zo een horloge.

Bericht gehad van de verkoper. Ga hem terug sturen en hij gerepareerd of krijg een nieuwe. Bedankt voor de reacties.

De foto’s van mijn horloge volgen.

Gr Simon