Voorstellen + vraag

Hallo forumleden,

Ik lees nu een kleine maand dit forum en zie veel mooie dingen voorbij komen. Vaak zit ik met wat vragen in mijn hoofd en zou die graag willen stellen. Natuurlijk kan dit niet als je niet lid bent. Vandaar deze voorstelling. Buiten alle vervelende vragen die ik wil stellen hoop ik natuurlijk ook wat te kunnen bijdragen aan dit forum en zal dan ook (wanneer ik deze heb) een foto plaatsen van een nieuwe aanwinst.

Nou, ik ben Roel, schuilnaam ‘‘Roelkalkboel’’… ach laten we het er op houden dat het gemakkelijk te onthouden is. Vorig jaar mijn eerste, voor mij noemenswaardige, horloge gehad: Danish design. Natuurlijk even een fotootje erbij:


Op dit moment ben ik aan het kijken voor een nieuw/extra horloge. Mijn oog is gevallen op Seiko en Tissot. Voornamelijk de Seiko SNP025 en de Seiko 7T04 spreken mij erg aan. Foto:
Seiko SNP025:
http://www.classybrand.com/watches/watch_fs.asp?watch=13784&brand=Seiko&pid=SNP025
Seiko 7T04:
http://www.seikowatches.com/products/premier/big_cc/spc059p1.html
Nu mijn vraag: wat denken jullie van het merk(in zijn geheel) Seiko en Tissot?
Mijn budget is ongeveer 400 euro en had de Seiko snp025 al voor een mooi prijsje bij mosterwatches gevonden! Is 400 euro voor een dergelijke Seiko veel, of kan ik beter voor een ander merk gaan?

Alvast bedankt!

Als je een nieuwe Seiko wilt, dan zal je nergens in NL goedkoper vinden dan bij Monsterwatches, tenzij een juwelier een ludieke actie gaat doen. Daarmee wil ik dus zeggen dat €400.- voor die Seiko niet duur is.

Tissot is ook een gaaf merk, echter jammer dat je voor een batterijloze horloge meer dan je bugdet moet betalen.

Zowel Seiko en Tissot zijn goede en degelijke merken.

Van harte welkom op Horlogeforum.nl!
Je aanmelding op dit forum zal je duur komen te staan… letterlijk, want voor je het weet, wil je meer, meer en meeeer :smiley:
Veel leest en post plezier :slight_smile:

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

Welkom,

Monsterwatches heeft prima prijzen, zeker als je vergelijkt met andere juwelier e.d. in Nederland. Leuk horloge trouwens, die Seiko 7T04

Welkom op dit forum.

Hier wat plaatjes van de nieuwe modellen van Tissot, dus als je geduld hebt…
Rechts onder spreekt mij zeer aan, wel een quarts, maar dat vindt ik van ondergeschikt belang.

Groet
Herman

Welkom veel lees en postplezier!!

Seiko: top
Tissot: top

Succes, 400 euro is natuurlijk gewoon veel geld… maar veel voor een Seiko, ze zijn er nog veel duurder zoek maar eens op GS icm Seiko. :slight_smile:

Mijn beste,

Van harte welkom Roel, op dit forum vol passie, schoonheid en eeuwigheid.
Je zult het hier snel naar je zin hebben en de geheimen der horlogemagie, door het volgen van de diverse topics, steeds verder zien ontwaken.

En voor wat betreft de aankoop van een Seiko of Tissot;
ik adviseer je in ieder geval om eerst rustig rond te kijken.
Er vooral de tijd voor nemen, niks overhaasten. Je omringen met folders, brochures en aanverwanten.
Je inlezen, horlogefora raadplegen, eens een kijkje nemen bij de horlogier / juwelier, een horloge passen.
De voors en tegens afwegen. Wat voor horloge past bij mijn persoon, mijn gevoelens, mijn smaak, etc., etc.

Succes met de uiteindelijke keuze!!

Orologio Signaturis Temporis.B)-

welkom op het forum …
seiko is gewoon goed …
tissot is ook goed en swiss made wat ook wat heeft …tja gewoon kopen wat je het mooiste vind (tu)

Welkom en met beide merken kun je niet fout gaan.
Die DD ziet er trouwens mooi uit, ondanks dat het niet helemaal mijn ding is.

Welkom hier en met beiden voorgestelde merken zit je goed(tu)

GR harb

Woow, ben een beetje overdonderd door alle vriendelijke en behulpzame reacties! Een forum naar mijn hart, nu al.

Ik ga mij nog twee weken bezig houden met juweliers bezoeken, internetsites afstruinen en folders verzamelen voor ik de uiteindelijke keus ga maken. Wanneer ik het horloge heb gekocht (na mijn vakantie, 18 mei) zal ik zeker wat foto’s plaatsen.

Tot die tijd ga ik dit forum maar eens op mijn gemak doorspitten en wat meer begrijpen van de hele horlogecultuur!

Welkom Roel en veel succes met het uitzoeken van een mooie klok.
Met zowel Seiko als Tissot doe je een goeie aankoop.
Blijf lekker kijken op het forum en je doet nog veel meer ideeën op.

roelkalkboel Schreef:

Woow, ben een beetje overdonderd door alle
vriendelijke en behulpzame reacties! Een forum
naar mijn hart, nu al.

Ik ga mij nog twee weken bezig houden met
juweliers bezoeken, internetsites afstruinen en
folders verzamelen voor ik de uiteindelijke keus
ga maken. Wanneer ik het horloge heb gekocht (na
mijn vakantie, 18 mei) zal ik zeker wat foto’s
plaatsen.

Tot die tijd ga ik dit forum maar eens op mijn
gemak doorspitten en wat meer begrijpen van de
hele horlogecultuur!

Ook namens mij van harte welkom. Seiko en Tissot zijn beide top. Mooie Seiko’s heb je daar uitgekozen. Vind persoonlijk een mechanisch Swiss horloge wel wat bijzonders hebben. Dat sluit niet uit dat er geweldige Duitse en Japanse horloges zijn.

Kijk gerust rond op het forum, maar wees gewaarschuwd: voor je het weet zie je door de bomen het bos niet meer :wink:

Kun je altijd weer een post plaatsen om de richting te vragen :)-D

marnix.moed Schreef:

roelkalkboel Schreef:


Woow, ben een beetje overdonderd door alle
vriendelijke en behulpzame reacties! Een forum
naar mijn hart, nu al.

Ik ga mij nog twee weken bezig houden met
juweliers bezoeken, internetsites afstruinen en
folders verzamelen voor ik de uiteindelijke
keus
ga maken. Wanneer ik het horloge heb gekocht
(na
mijn vakantie, 18 mei) zal ik zeker wat foto’s
plaatsen.

Tot die tijd ga ik dit forum maar eens op mijn
gemak doorspitten en wat meer begrijpen van de
hele horlogecultuur!

Ook namens mij van harte welkom. Seiko en Tissot
zijn beide top. Mooie Seiko’s heb je daar
uitgekozen. Vind persoonlijk een mechanisch Swiss
horloge wel wat bijzonders hebben. Dat sluit niet
uit dat er geweldige Duitse en Japanse horloges
zijn.

Kijk gerust rond op het forum, maar wees
gewaarschuwd: voor je het weet zie je door de
bomen het bos niet meer :wink:

Kun je altijd weer een post plaatsen om de
richting te vragen :)-D

Of een navigatiesysteem aanschaffen :wink:

Mvg,Radjoe

Enorm welkom van een andere nieuweling hier!

Ik ben nog erg groen in horlogeland, maar Seiko en Tissot zijn beide heel degelijke merken als je mijn bescheiden mening vraagt.

Mijn eerste horloge was een Seiko Kinetic, werkelijk niet kapot te krijgen, hij is nog steeds in gebruik bij mij vader en overleefd al jaren veel en hard werk in de tuin en het huis!

Welkom:)-D

Danku allen.

Moet wel zeggen dat ik sinds ik lid ben heeellll andere horloges begin te waarden zoals de duikers, waar ik nooit iets aan heb gevonden! Komende week kijken of ik via ebay een citizen promaster of seiko stargate voor weinig geld te pakken kan krijgen. Puur om te kijken hoe het me bevalt.

Ik word nu al helemaal geobsedeerd door alle horloges.
Waarom heb ik zo’n voorgevoel dat dit forum me veel geld gaat kosten…?

Nog een vraag over bandjes: Hoe weet je hoeveel mm(18,20,22) je op je horloge kunt maken? Heb namelijk een mooi bandje gevonden voor op mijn huidige horloge maar heb geen idee hoeveel mm en welke spullen ik moet hebben om te om te zetten.

Alvast excuses voor deze vraag op de verkeerde plek, kon het namelijk niet vinden via de zoekfunctie.

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.