Voorstellen + vraag

Van harte welkom Harold! 25 Jaar bij de baas is een mooie mijlpaal!

Veel plezier in ons midden!

Goede groet,
Michel

Welkom Harold, heb zelf ook een pols omtrek van 22cm. Daarbij komt ook er ook nog eens bij kijken dat ik persoonlijk niet van strakzittende bandje hou. Uit ervaring weet ik dat gemiddeld de lengte van 8/12 cm leren bandjes net passen op het laatste gaatje maar hij iets aan de krappe kant zit. Rubber bandjes zijn (meestal) iets langer en natos gaat ook (meestal) wel goed…

1 like

@ADHDBoogie, dan worden we wel erg beperkt in onze keuze. Ik ben een liefhebber van een leren band. Een rubberen band gaat zweten denk ik. En een rubberen band i.c.m. een “chique” horloge staat mijns inziens niet. Maar dat hoop ik ook op dit forum uit te zoeken

Ik moet eigenlijk zeggen “chique” kast!

Soms heeft het merk dat je op het oog hebt ook langere bandjes als 12/8 cm. Ook zijn er aftermarkt alternatieven die langer zijn als standaard

1 like

AD = juweliers die officieel verkooppunt zijn van een bepaald merk, zoals Gassan, Schaap en Citroen en een heleboel kleinere juwelierszaken.

Jij hebt een flinke pols. Dus ik zou in eerste instantie denken aan horloges als de Omega Seamaster Planet Ocean 45,5, Panerai Luminor 47 of misschien een Breitling Navitimer 46.

2 likes

Als jij een link heb van de zgn “after market” alternatieven dan houdt ik mij aanbevolen.

Welkom

1 like

Mooie horloges maar ver boven mijn budget. Ik zoek tot max. 2500,- euro

Wat ook wel 'n mooie is en veel betaalbaarder, is de Tissot Seastar 2000 (46mm).

2 likes

Heel fraai inderdaad!

Hoi welkom.

1 like

Je moet je eerst oriënteren in je smaak: 1 wijzer, 2 wijzers (dress, klassiek), 3 wijzers (al dan niet met duikbezzel), gmt, chrono, materiaal (staal, al dan niet gehard, bicolor, kunststof, …).

Oh ja, gangwerk (quartz, automaat, handopwinder, …)

Succes

1 like

Dat wordt een hele klus. Ik hou van “minimalistische” horloges.

1 wijzer dus :grin:

1 like

Nou, het mogen er 2 zijn.

Max Bill door Junghans

1 like

Kijk ook bij Nomos

1 like

Niet mijn smaak. Ik heb niet voor niets “minimalistisch” tussen aanhalingstekens gezet. Het is een term die voor een ieder iets anders betekend. De foto hierboven van de Tissot Seastar 2000 (46mm). is meer mijn smaak.

En ik heb een zwak voor blauw- en groenkleurige wijzerplaten.