Ook ik wil mij even voorstellen op het forum. Ik ben een man van 47 jaar en woon in de Kop van Noord Holland. Per toeval kwam ik op dit forum terecht en het was me snel duidelijk dat ik me maar eens moest registeren.
Ik ben op dit moment niet in het bezit van een horloge. Maar dat gaat veranderen. Ik heb voor mijn 25 jarig jubileum op mijn werk een mooi geldbedrag ontvangen en daar wil ik iets moois voor kopen.
De aankomende tijd ga ik me inlezen en mijn kennis verbreden. Ik heb gelijk een vraag. Ik heb een polsomtrek van 22 cm. Nu wordt bij de specificatie van een betreffende horloge vaak niet genoemd voor welke polsomtrek het horloge geschikt is. De breedte van de kast wordt wel genoemd maar vaak niet de lengte van het horlogebandje. Als ik kies voor een kast omtrek van 44 mm hoe lang moet het horlogebandje dan voor mij zijn?
Welkom op HF Harold. Succes met het zoeken naar je eerste âechteâ horloge. Geniet ook van de zoektocht. Als je online besteld kun je soms de gewenste bandlengte aanklikken. Bij een AD kunnen ze je natuurlijk adviseren. Ik zou bij ADâs gaan kijken en passen dan krijg je ook antwoord op je vraag.
Welkom hier. Tip voor zoân mooie aankoop: ga naar een paar goede winkels toe. Pas van alles, kijk hoe je het vind staan om de pols. Een goede winkel helpt je ook met een goed passend bandje.
Welkom op dit mooie forum succes met je zoektocht naar het juiste horloge. Mbt de lengte van de band zal je bij een nieuw horloge niet tegen problemen aan lopen. Bij een tweedehands zal ik wel even navraag doen wat de lengte van de band is. Er zijn ook horlogebanden in XL uitvoeringen
Welokm! Ik heb bij mezelf ervaren dat alleen de polsomtrek niet volstaatâŠik heb zelf een omtrek van ong. 17,5 cm maar alle horloges onder de 41mm vallen in het niets op mijn pols. Dat heeft bij mij te maken met de bouw van mijn pols. Het is namelijk redelijk plat met veel cm in de oppervlakte (+/- 5,2cm). Zelfs met een LtL van 50mm staat ie prima op mijn pols. Al mijn horloges 41-43mm. Maar zoals al geadviseerd is, passen is het beste dat je kan doen!
Welkom op HF! En leuk, een lekker budget voor een mooi horloge! Heb je al wat modellen op het oog? Het is al gezegd, lekker een aantal ADs (officiële dealers) langsgaan, koffie drinken, laten adviseren en passen. Is een heerlijke ervaring! Krijg er spontaan zelf ook zin in! Veel plezier!
@TagEd, wat bedoel jij met âofficiĂ«le dealersâ. Ik heb nog geen modellen op het oog. Dat is een van de redenen dat ik mij heb aangemeld op dit forum.