Na al lang mee te lezen op dit forum en op horloge subreddits heb ik me eindelijk een keer aangemeld. Daarom vind ik het tijd om mijzelf en mijn kleine collectie voor te stellen.
Momenteel heb ik nog een kleine collectie bestaande uit een aantal Seiko’s, een Apple Watch voor het sporten en een Longines Legend Diver die ik mijzelf cadeau had gedaan bij het behalen van mijn bachelor diploma. Dit is momenteel mijn daily en ben er enorm blij mee, vooral met de vintage inspired-look.
Nu een paar jaar en diploma’s later wil ik mijn collectie verder uitbreiden om mijn eerste full-time baan te vieren. Een paar van de horloges waar ik nu naar aan het kijken tijdens mijn zoektocht zijn een niet al te opvallende OP41, Grand Seiko SBGM221G, Navitimer of Speedy. Mochten er nog andere aanbevelingen zijn voor dit type horloge dan hoor ik het graag ;)!
Van het weekend ben ik voor het eerst langgewenst bij een AD om wat informatie in te winnen over de merken en opties. Niet verrassend was er voor een Rolex weinig mogelijk zonder aankoophistorie. Wel prima geholpen met het passen en proberen van de andere merken en een hoop boeken meegekregen om te lezen.
Nu is mijn vraag ook, heeft iemand ervaringen met een AD waar het mogelijk is zonder vergaande aankoophistorie je interesse te uiten voor een van de minder gewilde Rolex modellen? Of ben ik vooral aangewezen op Chrono of pre-owned?
Als alternatief voor een Speedy of Navitimer zou je wellicht ook eens kunnen kijken naar een Tag Heuer Carrera of Autavia chrono, of een IWC Petit Prince danwel Top Gun chrono-- misschien de net even wat minder voor de hand liggende keuzes voor een chronograaf in deze klasse. Is uiteraard volledig afhankelijk van je eigen smaak (en budget) maar ik noem ze toch even.
is gewoon het snelste, zonder veel rompslomp. Ben zelf een tijd bezig geweest bij een AD. Bij het vierde gesprek eindelijk een Sub om de pols. Kon alleen mee als ik ook een hublot of ICW van 10K mee nam. Daarna lekker gekocht via GD!
Welkom!
Ik zou gaan voor de Grand Seiko (geliefd onder horlogekenners)
Rolex is, in mijn mening, meer voor de status wannabe’s. (echte rijke mensen kopen iets van een Patek Philippe )
Als je een OP wil, dan kan je dat gewoon aangeven.
Zo lang je geen gekke kleur wil, moet het wel mogelijk zijn met wat geduld
Anders is een Speedy altijd een mooie klassieker. Valt niet te veel op onder niet liefhebbers. Maar met alle bandjes die er op kunnen kan je het zo gek maken als je wilt.