Eerst en vooral een kleine voorstelling van mezelf…
Ben een 28 jarige belg en net in het bezit van een Omega, voor de rest bezit ik niets speciaal van horloges (recente festina chrono bike en een iets oudere rodania van rond 95)…
De Omega in kwestie is een cadeau van men pa (hij kon de wijzertjes niet goed meer lezen, gouden backplate en gouden wijzers). Nu geraak ik er niet uit welk type het juist is, ik dacht ergens een Deville tegen gekomen te zijn die er op leek maar niet volledig dezelfde (bracelet was anders en geen volledig gouden backplate)…
op de bracelet kom ik het referentie nummer 1449/432 tegen (denk dat dit het type bracelet is?)
op de achterzijde van de horloge staat enkel het logo met de opdruk “Omega”
Waarschijnlijk zijn er hier wel een aantal mensen die me ermee kunnen helpen
Foto’s volgen nog, eerst even uitvissen hoe ik dat hier juist doe!
en voila:
Mooi horloge. Ik heb het nummer even opgezocht op de Omega vintage website. Kwam het volgende tegen:
Movement
* Type: Quartz electronic analogic
* Caliber number: 1436
* Created in 1986
6 jewels
Functions
Date
Case
Stainless steel with solid gold bezel
Case back
* Press-in
* Full metal
Dial
Champagne or white, with index hour markers. This line was also available with the following dial patterns :
- Yin Yang (Tao) : symbol of the cosmic rhythm
- Sun
- Ankh (egyptian cross) : symbol of life
Crystal
Scratch-resistant sapphire
Bracelet
Stainless steel with solid gold links
Water resistance
30 meters
Case : 5,2 x 32 mm - stainless steel with 18K solid gold bezel - with steel/gold bracelet of ref. DA 1449/432.
International Collection : 1986-1996
Swiss retail price (1996) : CHF 2’050.-
Also existing in 18K gold on gold bracelet (PIC 4130, CHF 7’200.-) or in steel/18K gold on SS bracelet (PIC 4330, CHF 1’050.-).
Is een van de betere ETA uurwerken, met zwart e-block en dus asservissement. Leek me inderdaad meteen al typisch jaren '80. Is ook goed te servicen indien nodig; op een gegeven moment kan-ie gaan haperen wegens uitdroging van de olie. Leuk erfstuk! (tu)
voor de rest bezit ik niets speciaal van
horloges (recente festina chrono bike en een iets
oudere rodania van rond 95)…
bikerplus Schreef:
Leuke klokken,(tu)
+1, niks mis mee! Hoeft van mij niet alleen maar Rolex, Breitling, Omega, IWC, Tag Heuer, Jaeger, Patek, Audemars, te tikken. Voor mij is een Seiko of Festina ook een leuke klok.