Voorstellen! Welke klok?

Hallo, Ik zal mij eerst voorstellen.

Ik heb Jeroen 33 jaar en ben binnenkort vader. Hiervoor wil ik een nieuwe klok aanschaffen met de naam van ons kind erin gegraveerd. Eigen collectie: Pequignet Chronometre uit 2000, Een Perigaum Heritage MOONPHASER Automaat, Seiko skx007k2, Kiber Legend en 2x Breil.

Nu ben ik op zoek naar een klok voor de geboorte van ons kind. Ik twijfel tussen: TISSOT LE LOCLE T41.1.423.33, LOUIS ERARD Heritage Classique of Edox Les Vauberts Chronograph Retrograde. Voorkeur gaat uit naar Tissot Le Locle of de Edox. Wie helpt me met de keuze te maken.

Grt Jeroen

Welkom op dit forum Jeroen.

Om de keuze te vergemakkelijken: wat voor uurwerken zitten er in deze horloges?
Bij de Tissot tikt de vertrouwde ETA 2824-2, een echt werkpaard, maar bij de andere twee weet ik dat niet.
Ik neem aan dat je er een hele poos mee wil doen en dan is behalve het uiterlijk het uurwerk wat er in zit wellicht ook van belang.

Omega uit de jaren 70.

Citizen uit de jaren 80. Titanium

Perigaum 2008

Pequignet Chronometre 2000

Breil 2008

Kiber 2007

Seiko 2008

tip borstel die pequignet een keer met een glas vezel stiftje uit de electronica winkel dan ziet die er ook weer mooi uit

Dank voor je tip. Hij gaat binnenkort naar een juwelier voor een onderhoudsbeurt.

Grt Jeronimo.

Jeroen,

Welkom en allereerst: van harte bij de op handen zijnde geboorte van je spruit.
Als je van plan bent om 'm lang te houden (ik heb 't natuurlijk over het horloge - dat je de spruit houdt spreekt voor zich :slight_smile: ), zou ik voorstellen om een ‘tijdloos’ model te kiezen. Zoals Tom al opmerkte zit er in de Tissot een beproefd werkpaard en ziet het model er behalve erg fraaie ook niet zo modegevoelig uit: een model dat er over 20 jaar ook nog fris uit zal zien.
Mijn tip zou zijn de Tissot.

Groet
Mark

Hoi,

Alvast gefeliciteerd met de komende kleine!
Mijn meissie is nu 19 maanden, en is fantastich, en af en toe zou je weer willen gaan behangen om haar er achter te plakken… maar het vaderschap is echt fantastisch!

Ontopic nu: Ik wilde het zelfde en heb toen een Hamilton gekocht ( http://www.hamiltonwatch.com/webapp/en-us/collection/?c=AC&y=75&p=79 )
maar nog niet gegraveerd. Ik twijfel of ik het zal laten doen bij deze.
Ik wil namelijk nog een andere klok en zit ook te denken aan een Tissot le locle.

En zover ik kan vinden op het internet is de Edox in deze uitvoering een quartz klok. Die zou ik persoonlijk voor dat geld (dikke 500 euro) niet/nooit kopen. Voor dat geld koop je heel wat anders moois, bijv. die tissot.

gr en laat de uitslag weten (kind en klok)

bart

Och, ik zou wachten tot het er is, en dan een horloge kopen (model 2009)

Als het een meisje is een waarde vast dameshorloge, bij een jongen een herenhorloge.

Als je zoon of dochter dan (18) of 21 wordt geef je het horloge.
Dat is dan nog onberispelijk, maar toch al een oudere klok.

Mijn zus deed dit vroeger met drank.
Bepaalde merken waren na 21 jaar erg veel geld waard, of erg lekker.
Dat was haar kraamcadeau (je moet dan wel een beetje weten wat na zoveel jaren z’n waarde houdt)

Hey Jeroen,

Die Perigaum heeft die een echte maanfase of gewoon dag/nacht?

Groeten, Stijn

Hallo,

Een goed tip van Tom, kijk ook naar de uurwerken. Ik heb er niet veel verstand van wellicht een van jullie. Wellicht zit er een merk of horloge tussen die kwalitatief minder zijn. Ik hoor het graag.

Louis Erard, 2 modellen.

Tissot

Edox

In volgorde van de plaatjes:

ETA 2834 of -36, ETA 2824-2, ETA 2824-2 en een zwitsers quartz werk.

Om de kwaliteit van de uurwerken hoef je in dit geval je keus niet te baseren.

Alleen dag en nacht.

Allemaal bedankt voor jullie info en tips.

Grt Jeroen.

Veel sterkte, ook voor de vrouw die het zwaarste werk moet doen. We horen wel wat het is geworden, zowel het horloge als de kleine:)