Voorstellen Wes

​👋 Even voorstellen: Van Vintage Schatten tot de inspiratie techniek

​Beste mede-horlogeliefhebbers,

​Na een tijdje te hebben meegekeken, is het tijd om de kast open te trekken.
Dit account is nieuw, maar de passie voor tikkende klokjes zit al een tijdje diep. Een long-time lurker dus

Mijn hart klopt sneller voor vintage; niet alleen vanwege de charme, maar ook vanwege de sport om met een beperkt budget en goed zoekwerk een echte eye-catcher of conversation-starter te vinden.

Mijn Passie: Vintage, Betaalbaarheid & Techniek

​Mijn dagelijkse genot haal ik uit de zoektocht naar horloges met een verhaal. Een goed voorbeeld is een vintage Zenith waar ik onlangs op viel. Hij herinnert me eraan dat stijl en techniek de tand des tijds moeiteloos kunnen doorstaan. Daarnaast ben ik niet vies van een goede Casio-klassieker (rekenmachine uit mijn jeugd), een interessante microbrand of een hommage die precies de juiste snaar raakt.
Neemt niet weg dat ik ook de gebruikelijke topmodellen prachtig vind (de APs, Daytona’s, speedy’s.

​Maar de passie gaat verder dan alleen dragen. Al een poos geleden ben ik ook de wereld van het horloges knutselen binnengestapt. De eerste ‘stokjes’, schroevendraaiers en loupes zijn ge-erfd en wat nieuwe aangeschaft. Het ontleden en (hopelijk) weer in elkaar zetten van een uurwerk geeft een heel nieuwe dimensie aan de hobby.

:trophy: Het concept “Holy Grail”

​Laten we het eens hebben over de Holy Grail. Voor mij is dat niet zomaar een duur horloge dat je op een zonnige zaterdag bij de juwelier afrekent.

​Nee, de Grail is als die ENE onbereikbare crush van drie klassen hoger op de middelbare school. Of die villa waar je elke dag langsrijdt en jezelf al in de tuin ziet zitten, wetende dat het eigenlijk (bijna) nooit gaat gebeuren. Het is dat ene horloge dat pas in beeld komt door een wonderlijke samenloop van omstandigheden. Bijzonder, zeldzaam, en voor mij de “enige echte” en zal op dat vlak altijd deze boven een ander kiezen.

Mijn vraag aan jullie: Wat willen jullie als eerste zien?

​Ik heb een aantal foto’s, requests en verhalen klaarstaan, maar ik laat de keuze aan jullie om dit topic leven in te blazen

Een serie onderwerpen

1. ​NA Vintage: Mijn bescheiden vintage daily met close-up pics
  2. ​Greep uit de collectie, en “mijn stijl” hoe ik naar horloges kijk
  3. ​Mijn “grail watches”: Welke horloges zijn voor mij (on)bereikbare liefdes?
  4. Mijn hobby is hobbyen: knutsel advies gevraagd

​Laat me weten wat jullie voorkeur heeft, dan trap ik af met de eerste serie!
Grtjes, Wes

27 likes

Welkom!!!

1 like

Mijn beste,

Van harte welkom binnen de gelederen van deze enthousiaste club van tijd-kunstenaars!!

fe406d40-2761-4e71-b00f-598e857f1af5

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Welkom!

1 like

Welkom en verder wens ik je veel plezier in je hobby ,mooie intro en een kijkje in je collectie legt altijd wat eigenheid bloot wat ons dan weer een hedendaagse kijk geeft over jou.

1 like

Welkom op het horlogeforum en veel plezier hier!!:watch:

1 like

Welkom en veel kijk en leesplezier gewenst hier.
En wat voor onderwerpen je aan gaat snijden?
Dat moet je toch echt helemaal zelf weten

1 like

Is dit stuk door AI geschreven ofzo?

1 like

Leuk, welkom.

Ik ben ook pas nieuw. Maar wel al veel vaker meegelezen op dit forum.

Ik zal me binnenkort ook even voorstellen.
Mn horloge hobby heb ik nog in de hand. Denk ik :wink: :rofl:
Ik hou het nog bij een paar Orient(Stars)’s. :pray:

3 likes

welkom

1 like

4VjQ

1 like

Welkom!

Pas op, veel HF leden zijn allergisch voor dit woord…

Leuk! Goed dat je al de richting weet waar je heen wilt.

Vooral wat je zelf al in bezit hebt. We zijn dol op foto’s.

1 like

Ik hoop het niet, er schijnen websites te zijn waar je dit kunt testen.

1 like

Welkom!

1 like

Welkom hier bij HF !

1 like

Wes, welkom op HF!

2 likes

Die. Zonder dat vertrekpunt heeft een grail discussie ook geen context.

Welkom overigens.

Wat grails betreft, ach. Ik merk dat ik een paar modellen heb die psychologisch gezien financieel buiten bereik liggen die mooi zijn, drie van Credor en eentje van Breguet. Slechts eentje van die vier is een eenhoorn die je gewoon nooit tegen komt.

Als ik dus iets mooi vind interesseert het me niet bij wie ik dat ding afreken of bij welk weer. Dat mag ook op een zonnige dag bij een AD zijn.

1 like

Welkom!

1 like

Welkom op HF :+1:t2:

1 like

Van harte welkom Wes!

1 like