Hallo allemaal!
Ik wil me even voorstellen: Ik ben Wim, 70 jaar zowat en sinds een jaar geïnteresseerd in horloges. Dat kwam via een omweg.
Na mijn pensioen begon ik duivenklokken te verzamelen – dat zijn klokken met een tijdsregistratiesysteem die gebruikt werden bij duivenwedstrijden. Als kind liep ik vanaf eind jaren 50 met mijn vader mee naar bijeenkomsten van duivenmelkers en daar keek ik vol bewondering naar al die meegebrachte klokken (niet aankomen!). Een paar jaar geleden zag ik zo’n ding ergens en voor ik het wist had ik mijn werkkamer volstaan met houten en bakelieten duivenklokken uit die tijd. Ik ben van huis uit atechnisch maar heb veel voldoening beleeft aan het opschonen en met wat subtiel gesjor aan de praat krijgen van die oerdegelijke apparaten. Wat nu?
In een la tussen allerlei rommel diepte ik 2 oude Seiko chronograafhorloges op die ik lang geleden droeg, eentje lag daar zeker al meer dan 25 jaar – beiden kwamen met een nieuw batterijtje weer tot leven en bleken zeer accuraat te lopen (<5 sec p/maand). Enfin, zo is het gekomen dus.
Voor mij is de horlogewereld helemaal nieuw, ik ben me daar middels dit forum en youtube in aan het verdiepen. Inmiddels ook het e.e.a. aangeschaft – nog enkele seiko’s, een paar homages en wat g-shocks. Ben nu in de fase dat ik op moet gaan letten want ik zie me de laatste tijd verlekkerd rondkijken in de wat hogere prijssegmenten.
Jullie houden van foto’s begrijp ik. Hier de horloges die ik op dit moment het meeste draag:
Met gratis vlekjes zie ik, zal ik de volgende keer op letten.
Mijn laatste aanwinst:
En voor de liefhebber:
Twee houten duivenklokken - beiden zijn rond de 100 jaar oud en lopen keurig.