Voorstellen + zoektocht betaalbare dresswatch

Inmiddels lees ik al zo een twee jaar mee op het forum. Een aantal maanden geleden heb ik een account aangemaakt omdat het toch wel erg leuk is om af en toe mee te posten. Ik ben masterstudent, dus tot ik fulltime aan de bak ga hou ik het bij betaalbare horloges. Uitgaan, festivals, reizen en het leven in Amsterdam hebben op dit moment prioriteit.:grinning:

Dagelijks heb ik mijn Seiko 5 SNXF01K om. Deze is (met dank alle info op HF) afkomstig van Gerrit Nanne.

Naast de Seiko ben ik op zoek naar een betaalbare dresswatch, omdat ik een aantal dagen per week in pak loop. Dit horloge moet aan de volgende eisen voldoen:

Type: dresswatch
Formaat: 36-39 mm (polsomtrek niet heel groot, circa 16,5 cm)
Wijzerplaat: wit/zilver
Band: zwart leer
Stijl: basic/minimalistisch
Uurwerk: in deze prijsklasse zal het quartz worden
Budget: tot € 200

Nou heb ik zelf al heel wat topics op HF doorzocht naar betaalbare dressers en daardoor heb ik een goed beeld gekregen van wat er zoal beschikbaar is. Veelal adviseerde men de Sarb 033 of 35 en de Orient Bambino. Allen erg mooie horloges, maar de Sarbs zijn lastig te verkrijgen en kosten meer dan ik op dit moment wil besteden. De Orient Bambino vind ik helaas te groot.

Zelf heb ik de volgende horloges op het optielijstje staan:

Bulova 96B104

Sternglas Naos

Citizen BI5000-01A

Op de Citizen en Bulova zou ik zeker een ander (hoogwaardiger) bandje bestellen wat de uitstraling ten goede komt. Deze zijn ook wat goedkoper. De bauhaus stijl van de Sternglas Naos spreekt mij aan, maar het gebrek aan historie van het merk staat me toch een beetje tegen en hij is prijziger dan de andere twee.

Ik ben benieuwd welk horloge jullie zouden kiezen en of jullie misschien nog goede andere suggesties hebben.

9 likes

Tissot heeft leuke betaalbare horloges. Deze heeft een automatisch uurwerk met een gangreserve van 80 uur. Gaat binnenkort de verkoop in:

Ah hier kan vast iemand wel iets op zeggen.

De citizen vind ik in ieder geval mooi! Reliƫf sunburst in de dial?

6 likes

Vintage :smile::smile: Voor 200 euro kan je een prachtige en zelfs vrij hoogwaardige vintage dress watch kopen.

7 likes

Dat denk ik ook, maar mijn technische kennis is beperkt. Ben een beetje bang dat ik dan een kat in de zak of frankenstein koop…

Lekker bezig @RLC :wink:

4 likes

Wel een kortingscode aanbieden. Je hoeft alleen maar zijn Instagram pagina te volgen en zijn berichten delen aan slechts 100 personen.

Hamilton visodate, of hoe heet dat ding ook al weer.

5 likes

Welkom op HF!

Dat is zeker niet ondenkbaar en vaak moet je nog minimaal een servicebeurt optellen bij de aanschafprijs.

1 like

Welkom :+1:

1 like

Mijn beste,

Van harte welkom, in die fascinerende wereld van HorlogeForum!!

Orologio Signaturis Temporis :wink:

2 likes

Horloges als de Hamilton Jazzmaster, Intra Matic, Tissot Visodate, Certina DS 1 en de Junghans Max Bill zijn helaas allemaal duurder dan wat ik op dit moment wil besteden.

Ik ben overigens bekend met de kickstarter achtergrond, het ā€œneppe verhaalā€ en de hele marketing van Sternglas en dat staat mij ook best wel tegen moet ik zeggen. Suggesties voor een betaalbaar bauhaus alternatief van een gewaardeerd merk zijn welkom!

2 likes

NB: ik heb geen belangen. Zijn deze wat voor je?
Een stukje kleiner dan de 36mm die je noemde. Maar dat went, kan ik je verzekeren. En je kunt ze perfect hebben met jouw 16,5cm pols.

2 likes

De Certina Caimano reeks komt mogelijk ook aardig in de richting.

38mm. Leuk maatje en fraaie sunburst.

Edit: welkom trouwens. :grin:

4 likes

Een Junkers 6070-5 (40mm) of de 6071-5 (35mm)

Anders is er de Junkers 9.06.01.03 (38mm).

6 likes

Welkom :+1:

1 like

Ik kan niet oordelen over de techniek, maar voor de estethiek zou ik gaan voor de Sternglas.
Welkom en veel succes.

1 like

Welkom.

1 like

Ik zou vintage gaan, maar als het nieuw moet zijn dan zou ik de nieuwste versie van de Orient Bambino overwegen.

2 likes

Doe dan in godesnaam die Bulova of Citizen. Want ja, Sternglas…

Zoek daar maar eens op, zou ik zeggen. Ikzelf vind het een plat en saai horloge, die Sternglas. Een forumlid heeft er een review van geplaatst die niet zo goed ontvangen werd. :slight_smile:

De Certina en Junkers die genoemd worden zijn ook tof, en ik zou je nog de nieuwe Orient Bambino ter overweging mee willen geven.

3 likes

Allereerst welkom op het forum! Met een tissot everyday of een pr100 kan je ook wel wat denk ik :smiley:

Dit is mijn pr100;