Voorstellen + zoektocht betaalbare dresswatch

Inmiddels lees ik al zo een twee jaar mee op het forum. Een aantal maanden geleden heb ik een account aangemaakt omdat het toch wel erg leuk is om af en toe mee te posten. Ik ben masterstudent, dus tot ik fulltime aan de bak ga hou ik het bij betaalbare horloges. Uitgaan, festivals, reizen en het leven in Amsterdam hebben op dit moment prioriteit.:grinning:

Dagelijks heb ik mijn Seiko 5 SNXF01K om. Deze is (met dank alle info op HF) afkomstig van Gerrit Nanne.

Naast de Seiko ben ik op zoek naar een betaalbare dresswatch, omdat ik een aantal dagen per week in pak loop. Dit horloge moet aan de volgende eisen voldoen:

Type: dresswatch
Formaat: 36-39 mm (polsomtrek niet heel groot, circa 16,5 cm)
Wijzerplaat: wit/zilver
Band: zwart leer
Stijl: basic/minimalistisch
Uurwerk: in deze prijsklasse zal het quartz worden
Budget: tot € 200

Nou heb ik zelf al heel wat topics op HF doorzocht naar betaalbare dressers en daardoor heb ik een goed beeld gekregen van wat er zoal beschikbaar is. Veelal adviseerde men de Sarb 033 of 35 en de Orient Bambino. Allen erg mooie horloges, maar de Sarbs zijn lastig te verkrijgen en kosten meer dan ik op dit moment wil besteden. De Orient Bambino vind ik helaas te groot.

Zelf heb ik de volgende horloges op het optielijstje staan:

Bulova 96B104

Sternglas Naos

Citizen BI5000-01A

Op de Citizen en Bulova zou ik zeker een ander (hoogwaardiger) bandje bestellen wat de uitstraling ten goede komt. Deze zijn ook wat goedkoper. De bauhaus stijl van de Sternglas Naos spreekt mij aan, maar het gebrek aan historie van het merk staat me toch een beetje tegen en hij is prijziger dan de andere twee.

Ik ben benieuwd welk horloge jullie zouden kiezen en of jullie misschien nog goede andere suggesties hebben.

9 likes

Tissot heeft leuke betaalbare horloges. Deze heeft een automatisch uurwerk met een gangreserve van 80 uur. Gaat binnenkort de verkoop in:

Ah hier kan vast iemand wel iets op zeggen.