Beste horlogeliefhebbers, fanaten en kenners. Ik ben gisteren lid geworden van dit forum omdat ik op zoek was naar het type dat ik op een foto had gezien. Ik ben een 21-jarige student en heb nooit horloges gedragen, omdat ik het enerzijds vervelend vond om m’n arm en anderzijds niet waard vond (ik dacht altijd heel praktisch, en gebruikte digitale klokken voor de tijd, etc.). Inmiddels heb ik die mening bijgesteld en kan een mooi horloge je outfit compleet maken.
Ik ben dus op zoek naar een horloge, maar heb geen idee waar ik moet beginnen aangezien ik me dus nooit eerder met horloges heb bezig gehouden. Nou kan ik me helemaal gaan inlezen in alle types en alle soorten en maten, maar misschien dat hier mensen zijn met een brede horlogekennis die mij een zetje in de goede richting kunnen geven.
Onderstaand is het horloge waarnaar ik vroeg ik mijn eerste topic. Dit bleek een Rolex DateJust te zijn. Ik vermoed dat het de 1601 is, maar weet dat niet zeker. Dit is het type horloge waar ik naar op zoek ben. Een beetje een ‘klassiek’ uiterlijk en niet teveel poespas eromheen. Less is more.
Wat ik vooral aan dit horloge mooi vind is de geelgouden achtergrond en geelgouden wijzers. Juist vanwege het niet al te fel van kleur zijn, maar die ‘smeuïge’, zachte kleur vind ik zeer mooi. De band eromheen (fluted bezel als ik het goed heb?) vind ik er ook erg mooi bij passen. Ook weer niet een te felle kleur, maar ook zacht goud. En ook hierbij niet teveel poespas. Gewoon de ring is meer dan genoeg. Om voor een beetje contrast te zorgen vind ik de grijswitte (?) horlogekast ook mooi. Qua uurwerk maakt het me niet zoveel uit. Ik vind hier de streepjes het best bijpassen denk ik, maar er zijn ook mooie horloges met gewone en Romeinse cijfers. Daar heb ik dus niet echt een voorkeur in. De horlogeband maakt niks uit geloof ik, aangezien je die gewoon kan vervangen toch?