Voorstellen!

Welkom.

Ik ben een taalpurist, ik zeur graag over taalfouten. Ik lees dat die types je dan ook graag helpen met andere vragen. Of dat voor mij ook geldt kan ik niet beloven :wink:
Hierboven gelezen in diverse posts (van diverse mensen):

• me familie / me tudor
  • mis verstand
  • taal politie / horloge liefhebbers
  • ik was verbaast
  • horloge’s
  • ik zie … dat je ingeburgerd ben
  • we begrijpen wat je bedoeld (nota bene iemand die een ander op een fout wijst), als ik een taalfout maak in deze post, accepteer ik dat jullie mij volledig afmaken :wink:
1 like

Bedankt voor de nuttige informatie. Maar die typ foutjes interesseren met niet zo veel dus je kan beter je tijdt in iets nuttigs steken.

1 like

@Thijsie, dit komt eens in de zoveel tijden voorbij. Verwar het hebben van (dure) horloges niet met welopgevoedheid en verfijning. Barbaren overal. :wink: Overigens, prima als iemand mij wijst op taalfouten, ik ben nog niet uitgeleerd. En ik tik ook wel eens een dt in de haast als het een d moet zijn.

2 likes

Overigens, welkom op het forum, watchmaster. :thinking:, oh, had ik al gezegd.

Welkom Thomas,

Prachtig trio heb je! Heb laatst de BB omgehad en was overdonderd door de finesse qua afwerking en looks!
De Tag Heuer heb ik ook, was het eerste horloge waar ik verliefd op werd, ergens eind jaren negentig.
Toen lang niet meer gezien en meegegaan met de grote-maten-trend, tot ik 'm ergens kon aanschaffen en de maat me toch wel tegen viel. Toch gehouden, en het blijft een toppertje, zeker nu de maatvoering van horloges weer wat kleiner wordt.

Veel plezier hier!
Grtz. Erik

Hij heeft het niet over tikfouten, hij heeft het over grammaticale fouten, grove, lompe, lelijke stijlfouten en woorden die door het uit elkaar halen een totaal andere betekenis krijgen.

Overigens bestaat het woord “typ” alleen als werkwoord, en wel als vervoeging van typen, het moet dus “typefout” zijn, omdat het alternatief een ander type fout oplevert. Ikzelf zou voor de zekerheid het gezellig ouderwetse “tikfout” aanhouden. :slight_smile:

Betweterigheid kent geen tijd. :joy: :joy: :joy:

3 likes

Hoi Thomas,

Van harte welkom op het enige échte Horlogeforum van de wereld! :relaxed:

Ik vind dat je een prachtige binnenkomer hebt met deze collectie. :+1:

Heel veel plezier gewenst hier!

Groet, Harry.

Levert soms wel leuke vergissingen op. Er wordt zelfs jaarlijks een soort verkiezing gehouden m.b.t. onjuist spatiegebruik. Een leuk voorbeeld wat ik me kan herinneren: een reclamebord bij fietsenmaker:
“Buiten band x euro, binnen band gratis.” :joy:

Het is zeker nuttig. Dus ik zal mijn tijdt er in blijven investeren. Misschien leer je er van, dat zou geen kwaad kunnen. Of wellicht vind je het irritant. Beide prima.
Anyway, veel plezier op het forum.

… tijdt… :flushed:

1 like

Welkom! Mooie Tudor!!