Ik wil mij voorstellen en tevens advies vragen aan de collega liefhebbers van dit forum.
Ik ben na ruim 20 jaar in het buitenland gewoon te hebben terug in Nederland. Ik verzamel vanaf 1990 pols horloges en ben begonnen met Rolex. De collectie is langzaam gegroeid en ik bezit op dit moment horloges van uiteenlopende merken. Mijn belangstelling heeft zich de laatste 3 jaar vooral gericht op horloges met leren band. Om die reden ben ik voornemens om horloges uit de verzameling die een metalen of een kunststof band hebben te verkopen. Nu is mijn vraag waar kan ik dit het beste doen daar ik geen gebruik wil maken van de diverse websites waar dit kan. Ik wil de horloges in consignatie aanbieden bij een bedrijf met een correcte reputatie en wil graag namen ontvangen en tevens vernemen wat redelijk consignatie percentages zijn die deze winkeliers hanteren. In de eerste instantie gaat het om een Rolex type 16520 Daytona Zenith zwart met een zgn âPatrizziâ wijzerplaat ui 1995 en een Audemars Piquet Royal Oak Offshore type 25770ST zwart met een kevlar strap uit 2000. Van beide horloges ben ik de eerste eigenaar, heb de originele aankoopfacturen, boekjes, onderhoudsbewijzen van de Rolex and Audemars service centers, dozen en de Rolex heeft tevens de originele Rolex sleutelhanger, folders etc die er in 1995 door Schaap & Citroen bij zijn geleverd.
Wat ik mij afvroeg dus, in die andere topic: Die Royal Oak, dat begrijp ik nog. Maar deze twee kunnen toch heel erg makkelijk op een lederen band worden gezet?
Appeltje eitje, met twee aardige leren banden en een bergeon 6767 ben je voor 100 euro klaar.
EDIT: Ik zie ook net dat er bedrijven zijn die End-Links voor de Daytona maken die bij een leren band passen. Ik vind dat foeilelijk, dan liever een standaard hirsch van 3 tientjes. Maar voor de liefhebber:
Welkom! [quote=âWatchCollector444, post:1, topic:108196â]
Nu is mijn vraag waar kan ik dit het beste doen daar ik geen gebruik wil maken van de diverse websites waar dit kan
[/quote]
Op de Rikketik of andersoortige beurzen. Uw voorsteltopic klinkt in mijn ogen als een verkapt verkooptopic gezien de omschrijving van hetgeen u wenst teverkopen. [quote=âWatchCollector444, post:1, topic:108196â]
aanbieden bij een bedrijf
[/quote]
Wellicht wat grijze handelaren zoals William Wie, Pange of Ten2Two.
Er zullen inmiddels diverse berichten bij je in de inbox gerold zijn. Die raak je wel kwijt hier. Ik vind het prima, als een ieder zich in de deal kan vinden.
Welkom hier. Post en lees veel, dan kun je snel verkooptopics hier aanmaken zodat de horloges onder liefhebbers blijft.
Waarom via een tussenpersoon? Ik krijg hier het gevoel dat het veelal echte liefhebbers zijn en betrouwbaar. Het is alleen wel iets meer werk maar daar krijg je leuke contacten voor terugđ Suc6 met de verkoop.