Voorstellen

Goeiedag,

Ik lees al een tijdje mee op het forum en heb al een paar posts gemaakt. Vandaar dat het toch maar even tijd werd om een voorstelbericht te maken.

Ik kwam hier terecht toen ik opzoek ging naar een nieuw horloge. Ik heb momenteel nog maar 1 horloge in bezit, de Alpha Submariner. Kon/kan de Rolex natuurlijk (nog) niet aanschaffen, en ik wilde absoluut iets Automatisch hebben, moest me toch een beetje onderscheiden van ‘de rest’. Dus kwam ik daar op uit.

Momenteel heb ik nog steeds een budget van €300, die ik op z’n best wil besteden. Vandaar dat ik ook erg lang over deze beslissingen doe, aangezien dit (op mijn leeftijd) een flink bedrag is om te besteden.
Overigens ben ik ook met een schuin oog mee aan het kijken op het Vintage-deel van dit forum, om een of andere reden trekt me dit ook wel.

Besteed een groot deel van de dag in de sportschool, op het werk, met vrienden of op het internet kijken naar horloges, auto’s en weet ik het allemaal.

Mochten jullie nog vragen hebben hoor ik ze graag.
Mvg, Jesper

6 likes

Welkom!

Hoe duur of voordelig 'n horloge ook is, het gaat om jouw gevoel & draagplezier!

1 like

Welkom.

In de sportschool wil je geen Vintage dragen, trouwens. Zweet loopt daar met wat pech zo doorheen. Als het geen G-shock is, zou ik je dan gewoon een Orient duiker aanraden om eens mee te beginnnen.

En dan hopen dat je mettertijd over de Submariner heen groeit. :slight_smile:

3 likes

Welkom, het uitzoeken en kijken naar…is ook erg leuk!

1 like

Welkom jongeman,
Pas op met die sportschoolbezoeken, voor je het weet heb je te dikke polsen voor de meeste horloges.
De standaardadviezen die hier gegeven worden zijn Seiko, Seiko, Seiko of Orient, zeker als je duikers prefereerd.

Horloge gaat ook veilig in de kluis.

Seiko en Oriënt had ik al wel zeker een paar leuken gezien. Met name de Orient Sun & Moon, en de Orient Adventurer zien er erg netjes uit. Ben wel benieuwd of zoiets wel bij mijn leeftijd past, maar dat maakt me ook eigenlijk niet veel uit.

Binnen dat budget ook moeilijk te kloppen. Of misschien eens een Citizen NY00040 of zo. :grinning:

Het zijn clichés omdat hert nu eenmaal niet makkelijk is om voor 300 een andere fatsoenlijke duiker te vinden wat geen, ahem, eh, hommage is.

welkom

1 like

Welkom hier!

1 like

Welkom Jesper!

Welkom…gewoon een NY040 zoeken met stalen band… als je pols in de sportzaal dikker word kan je deze band stellen(ratcheting band)…erg makkelijk🖒

Veel plezier hier🖒

Mijn beste,

Leuk, weer een enthousiast horloge-passionist er bij!!
Jesper, van harte welkom dan ook bij dit energieke HorlogeForum!!

Orologio Signaturis Temporis. :wink:

Welkom! Inderdaad zijn de meeste adviezen voor ‘budget’ horloges hier Seiko’s en Orients. Zou me verder geen zorgen maken over of horloges wel bij jouw leeftijd passen. Ik ben zelf 18 en heb een horloge dat sommige mensen misschien erg oubollig zullen vinden. Ik zelf kijk er elke dag met veel plezier naar en dat is uiteindelijk wat telt, en zo dus ook voor jouw toekomstige horloge. Vooral geen haast maken met beslissen en dan komt alles goed!

Welkom!

Welkom op het forum!

Welkom op HF, veel forumplezier toegewenst!

Welkom hier en veel plezier gewenst .