Hiermede wil ik mee even voorstellen.Mijn naam is Cor en woon in Schüpfen Ch.
Deze oude Heer is aan z’n nieuwe hobby begonnen nl. horloges.Heb niet z’n grote verzameling, maar ben er wel blij mee. Als ik wat beter uit de voeten kan op
het forum zal ik wel wat foto’s sturen.Mijn voorkeur gaat uit naar Seiko.Waarom ?
heb daar zeer goede ervaring mee.Duiken,watersport (zeilen) en dat alles onder redelijke zwaren omstandigheden. Batterijen vervangen gaat best wel goed tot
nu toe.Maar vanaf nu heb ik een probleem, probeer een batt.te vervangen van een Seiko 7T32-7C60.Nu staat in de deksel dat er een kortsluiting gemaakt moet worden en dat begrijp ik niet…Kan iemand mij dat eens uitleggen ???
Met vriendelijke groet,
Lutine ( Cor )
Welkom Lutine.
We willen altijd plaatjes zien 
Kortsluiting maken lijkt me niet zo moeilijk 
Maar met je probleem kan ik je niet helpen
Hallo Cor, van harte welkom op dit geweldige forum en er is ongetwjjfeld iemand die je vraag kan beantwoorden.
Mijn beste,
Van harte welkom Cor, binnen de verrijkende contouren van dit sympathieke Horlogeforum!!
En zoals je zult merken valt er ook “terzijde van het horloge” veel te beleven!!

Orologio Signaturis Temporis.
Welkom Cor 
Het resetten van de 7t32 is bij mijn weten niet per se noodzakelijk. Maar hier is een duidelijke uitleg mocht het nodig zijn:
Welkom cor!
Welkom hier en veel plezier. Foto’s plaatsen is eigenlijk heel eenvoudig: klik op “reageer” en dan op “upload”, waarna je je foto’s kunt selecteren.
Welkom 
Welkom Cor
Veel plezier op dit gezellige en leerzame forum.
Welkom!
Welkom op HF, Cor!
Veel leesplezier, en succes met die batterij.
Grtz
Harold.
Bert4,
Hartelijk dank.Heb er goed gebruik van kunnen maken.Met de verbinding tussen
Ac en de + loopt het horloge. Echter ondanks de aan wijzingen krijg ik de grote
wijzer niet terug op 0.Probeer nog wel het een ander,maar we zijn op goede
weg. Nog een vraag,ik wil iedereen bedanken voor de hartelijke welkom mails.
Moet dat per persoon of kan dat via deze mail.
Groet, Cor.
Van harte welkom 
Pieter.
Welkom !!!
Tis wel goed zo !!! 

Van harte welkom Cor!