Hallo, ik ben “WatchdogTimer”. Eigenlijk droeg ik nooit een horloge totdat ik op een bepaald moment regelmatig met de trein moest reizen en ik het lastig vond om steeds mijn telefoon te moeten gebruiken. Ik had ooit een fake twin sensor horloge gekregen maar dat was geen optie omdat het goedkope quartz uurwerkje wel een halve minuut per dag ging afwijken en het absoluut niet waterbestendig was. Ik heb toen een Casio Wave Ceptor met stalen band horloge aangeschaft wat altijd de juiste tijd aangaf in een uitverkoop op internet. Ik wist dat Casio goede horloge’s maakte en dat bleek ook zo te zijn. Door het fake twin sensor horloge ben ik later terecht gekomen op de Pro Trek serie van Casio en heb na enkele jaren de Wave Ceptor verkocht en een Pro Trek gekocht met titanium band. Er gebeurde iets waardoor ik gegrepen werd door het “horlogevirus”. De Pro Trek is ook al weer verkocht omdat ik op zoek ben gegaan naar “het” horloge en ben door gegaan naar de (eenvoudige) Oceanus serie van Casio. Naast de Oceanus heb ik een hele verzameling opgebouwd van bijzondere met name Casio horloge’s waarvan ik er enkele in het forum zal gaan voorstellen.
Als ik kijk hoeveel ik er heb kan ik niet anders dan concluderen dat het niet iets “normaals” is om zoveel horloge’s te hebben. Wel een leuk detail om te noemen en misschien een verklaring is dat mijn opa klokkenmaker was. In zijn schuurtje vond ik als kind allerlei uurwerken en onderdelen van horloge’s en klokken zoals wijzers en radertjes e.d. in de laatjes van zijn werktafel. Zelf beheers ik die kunde echter niet. Ik ben via een forumlid dat op Marktplaats een horloge aanbood en door daarna op dat horloge te gaan googelen, uiteindelijk op dit forum terecht gekomen en er dus ook nu lid van geworden.
Dank je wel!
Veel plezier hier, je hebt het dus geërfd!
Een erfelijke aandoening
Welkom en veel plezier.
Ik vind die “eenvoudige” Oceanus van Casio een zeer mooi horloge.
Dat is er eentje die zich zeker mag tonen tussen de andere merken.
Veel plezier hier en zoals we de nieuwkomers verwelkomen ; foto’s aub
Welkom
Welkom en veel plezier op HF!!
Van harte welkom op het Horlogeforum!
En… zonder foto’s telt het hier niet
Welkom!!
Leuke intro. Welkom.
Ik ben benieuwd naar al je Casio horloges.
Mijn beste,
Van harte welkom binnen de contouren van deze opwekkende club van Tijd-Wijzers!!
Orologio Signaturis Temporis.
Welkom!
Welkom.
Nogmaals welkom en veel plezier op het forum
Zoals al duidelijk is uit d reacties zien we graag plaatjes en ik ben erg benieuwd naar de bijzondere casio horloges.
Welkom en succes!
Welkom op HF!
Je bent natuurlijk heel fout bezig met zulke teksten. Het is juist volstrekt normaal om veel horloges te hebben. Dit kun je alleen goedmaken met foto’s van je Casio’s.
Casio is een voorbeeld van een merk dat voornamelijk in het (ook zéér) betaalbare segment zit maar daar heel goede produkten neerzet. Absoluut respectabel.
Oh, en probeer ook eens een mechanisch horloge.
Welkom hier!