Ik ben nieuw op dit forum, vandaar dat ik me even voorstel.
Ben 24 jaar oud en ik ga binnenkort mijn eerste “echte” horloge aanschaffen. Op dit moment heb ik een Maurice Lacroix Miros Sport en een Seiko Military. Beide quartz uurwerken…
Gezien het grote aantal horlogekenners op dit forum dacht ik dat ik hier wat hulp zou kunnen krijgen met de zoektocht naar mn eerste watch.
Voor mijn eerste echte horloge ben ik op zoek naar een horloge dat mooi staat onder een pak en een een diameter heeft van ±40mm. Het liefst met een witte (lichte) wijzerplaat en een uitvoering in staal.
Modellen die ik mooi vind (even niet gelet op de prijs):
Chronoswiss Sirius (staal)
Omega de ville hour vision
Jaeger lecoultre master control (staat nu te koop bij Juwelier Burger)
Zou het graag horen als jullie nog suggesties hebben voor horloges waarnaar ik kan kijken (budget ongeveer 2k met afwijking ;).
Ook jullie mening over bovenstaande horloges in natuurlijk van harte welkom!
Welkom! En veel plezier hier (moet lukken, met zo’n stel ‘gekken’ bij elkaar :)-D ).
Voor wat betreft suggesties: Mido, Hamilton en Oris zijn merken die mij in ieder geval kunnen bekoren en in die prijsklasse een aantal aantrekkelijke modellen hebben die goed onder een pak passen. Kijk bijv. eens op het Woensdag topic; dan kun je bijv. mijn Mido All Dial chrono zien.
En verder: vooral afgaan op je eigen gevoel. Wat vind je zelf mooi. En wil je voor een merk wat iedereen kent, of mag het een wat onbekender (maar kwalitatief goed) merk zijn.
Bedankt voor de reacties. Jouw klok is erg mooi Niels2.
Ik zoek echter zelf een model zonder chronograaf.
Het mag een 2dehands zijn, maar wel met garantie, papieren etc. Zal chrono24 wel eens gaan bezichtigen dan :D.
Ik heb zelf een Meistersinger met 1 wijzer, maar als je van dresswatches houdt die gewoon strak en simpel zijn kan je bijv voor een Scripto http://www.meistersinger.de/index64.htm
gaan.
Dank je! Hij is er ook zonder chrono. Zal ook iets goedkoper zijn (kun je er nog een ander horloge bij zoeken ). Kijik maar eens op de site van Mido (mido.ch).
En tweedehands is inderdaad ook een optie. Heb al diverse horloges tweedehand gekocht, w.o. mijn Zenith El Primero. Ook zo’n mooie klok…
Bedankt voor de tips. De Nomos Tangomat Datum is inderdaad erg mooi…en ook de Mido Belluna spreekt mij wel aan. Zo’n Meistersinger wil ik ook nog wel is een keer kopen, maar dan met één wijzer inderdaad.
Bedankt voor de suggesties.
Wat een mooie horloges Marco! Ik had trouwens nog nooit van het merk gehoord, maar vooral die Edition 10 en Edition 12 zijn echt heel mooi.
Bedankt voor de suggesties.
Wat een mooie horloges Marco! Ik had trouwens nog
nooit van het merk gehoord, maar vooral die
Edition 10 en Edition 12 zijn echt heel mooi.
Ennehh, kleine opmerking. Volgens mij is de ML Miros sports toch wel degelijk een “echt” horloge. Ondanks het Quartz binnenwerk. De genoemde Seiko ken ik niet.
Mijns inziens ben je dus al lekker bezig dacht ik zo (tu)