Voorstellen

Medeliefhebbers,

Al zeer geruime tijd lid van dit geweldige forum. Het feit dat ik er vroeger niets mee heb gedaan is dat ik erg honkvast ben.

Ik ben Cuno Vonk en ben sinds kort woonachtig in het mooie Zuid-beijerland.

Zal kort mijn geschiedenis qua horloges vertellen, zo spannend is het dan ook niet.
Kocht mijn 1e serieuze horloge van de pols van de eigenaar in juwelier in Scheveningen. Was op slag verliefd. Breitling Chronomat, staal paarlemoer wijzerplaat met blauw/purper klokjes met blauwe lederen band.

Klok supermooi maar zat echt niet lekker om de pols, draag altijd net boven polsbot. Destijds kon je in Rotterdam een box huren waar je je horloge te koop kon zetten. Zo gezegd zo gedaan.
Was in Den Haag en liep langs Potma juwelier, daar lag mijn absolute atoomklok. Rolex Datejust!!!
Ik naar binnen prijs afgemaakt met inruil van de Breitling. Had 's avonds feest in Den Haag dus moest snel naar Rotterdam om het horloge op te halen. Zal je vertellen dat is een hele klus gebleken zonder ticket. :confused:
Maar de aanhouder wint, ik had mijn superklok. Dat is dan ook wel gebleken 20 jaar 24/7 gedragen.


Door omstandigheden deze moeten verkopen, eerlijk nog dagelijks spijt.
Van een stukje van de verkoop een Omega Seamaster gekocht, wat een verschil met de Rolex zeg, denk drie keer zo zwaar.
Dit was het toch ook niet helemaal, grrrr.
Andere bezel gekocht.
Stuk beter maar bleef zoekende. Denk als zovele van jullie.
Dus ook deze naar een tijdje weet ingeruild tegen een Montblanc. Waanzinnig mooi horloge maar ondraagbaar, voor mij althans.

Wat nu dan… Montblanc verkocht. Oris Aquis gekocht. 6 maanden jong. Dacht nu heb ik het lek boven, deze kan ik weer 24/7 gaan dragen.

Maar nee, geen klik mee. Erg groot en dik, paste niet onder overhemden. Verkocht.

Wat nu dan? Nieuwe Seamaster misschien? Passen.
Had na 15 minuten weer een Rolex om, pfffff. Zo duur. Miste nu twee horloges, de Rolex en de Omega.
Oude Omega was zo slecht nog niet, super maat en niet te hoog. Tjeetje wat had ik een spijt.

Via een top formumlid de LLD gekocht. Super mooie klok, maar was zo bang dat hij zou beschadigen, hoogglans met mesh band.

Uit angst te beschadigen de Longines niet gedragen. Toen zag ik op horloge forum op Facebook een Seamaster te koop! Gelijk gereageerd, foto’s en details vergeleken.
Ja dit was de Seamaster welke ik 9 maanden geleden had ingeruild. Zo blij. Deze gaat nooit meer weg, haha.

Misschien later nog een keer een Rolex erbij. Bijzondere horloges, zo accuraat, zo licht en waardevast.

Zal jullie verder niet vermoeien, de zon schijnt!!!

Groet Cuno Vonk

22 likes

Eerst zien, dan geloven :wink:

Welkom!

Haha, ok ik ben vertegenwoordiger van beroep. Hij gaat echt blijven. Groet en dank.

Welkom op het hf !

Super dank!

Welkom Cuno! :+1:t2:

Vroeg me alleen af of het handig is je volledige naam te vermelden? Wie weet lezen de boefjes ook mee…

Haha, dank hiervoor. Ik ben niet te traceren, alles goed geregeld. En uiteindelijk een oude Seamaster komen ophalen.

Fijne middag!!!

1 like

Welkom!

Mocht ik er niet zijn is er altijd nog mijn vriendje.


Model boerboel, 80 kg schoon aan de haak.

4 likes

Prachtige horlogeroman! Sinds 16 april jl. heb ik ook een Seamaster en die blijft!
Veel plezier!

Thanks, super klok. Na veel omwegen. :joy:

1 like

Welkom Cuno, Leuk om je horloge reis te lezen en succes met het behalen van je volgende doel!

Dank, :wink:

1 like

Gooi er een kwartje in :rofl:.

Welkom hier op HF, mooie collectie heb je (gehad) :+1:.
Gave hond ook!

2 likes

Dank, hond is onbetaalbaar

1 like

Mooi verhaal… Welkom hier op het forum.

Dat is pas een intro!
Mooi verhaal en wellicht dat die Rolex idd nog eens komt. Alboewel er niks mis is met de Omega en de andere horloges die voorbij zijn gekomen.

Veel olezier hier. :+1:

1 like

Welkom!

1 like

Welkom. Je weet je horloge geschiedenis mooi weer te geven.

1 like

Welkom hier!

1 like