Voorstellen

Na maanden meelezen zonder iets bij te dragen, toch maar eens voorstellen hier.
Mijn horlogeverzameling bestaat uit een afgedragen Accurist die ik op mijn 13e verjaardag kreeg, een kapotte Timex Expedition (afgebroken kroon) en een Samsung Gear Fit, als dat mee mag tellen als horloge. Die laatste kocht ik ooit voor het hardlopen en de smart-factor. Draag ik nooit meer; te veel afleiding en hij is niet echt mooi, ook al heb ik er een nato-look bandje op gezet.

Vorige week heb ik dan eindelijk mijn eerste mechanisch horloge gekocht. Na heel veel youtube filmpjes, zoeken in de watchsleuth seiko 5 finder en natuurlijk het graven in horlogeforum, kreeg ik van Monsterwatches een melding dat de SNXS79 weer op voorraad was.
Direct besteld, want daar had ik al een poosje een oogje op! Direct ook 2 nato’s besteld van 19mm, die zijn nog onderweg.
Na een paar dagen wachten kreeg ik het horloge binnen, direct omgedaan en…

…toch wel beetje een teleurstelling.
Wat een klein horloge. Wel mooi hoor, maar hij voelt erg klein! En ik heb van tevoren mijn pols opgemeten, ik heb geen hele dikke polsen; 17cm. Van het bandje wist ik dat ik niet veel moest verwachten, vandaar ook de bestelde nato bandjes. Ook zit het horloge erg “hoog” op de pols voor mijn idee. Dat komt denk ik door het dikke automatische mechanisme, wat ik niet gewend ben. Ik heb er snel een leren bandje voor gemaakt en dat staat al wat beter, maar het is nog niet wat ik zoek in een horloge.

Dus nu weet ik: 37mm is te klein voor mij. Ik vind de stijl van de SNXS79 wel erg mooi, maar het mag ook wel iets stoerder. Een horloge als de SARG009 vind ik ook erg mooi, maar boven mijn budget. Om maar te zwijgen over een Rolex Explorer of een Tudor Black Bay 41. Ik heb sowieso niet de aspiratie om dure horloges te dragen, want in mijn lompheid beschadig ik nog wel eens iets. Ik heb de SNXS nu 4 dagen om en hij heeft al een paar flinke krassen. Ik zoek dus iets wat niet al te duur is, zodat het geen ramp is als ik het sloop.

Mijn idee is nu om te wachten tot er een mooie SKX007 voorbijkomt op de horlogemarkt (of als mijn geduld opraakt toch maar nieuw bestellen) en daar een gladde bezel (bv One Second Closer) op te zetten. Ik weet niet of dat 'heiligschennis" is, een bezel zonder klikjes of markeringen op een diver, maar ik vond dat wel een hele mooie simpele mod.

Graag laat ik mij hier ook door de kenners adviseren of ik misschien een betaalbaar (€100-€200) model over het hoofd zie? Ik zit natuurlijk niet vast aan Seiko maar een mechanisch horloge trekt mij wel het meest.

Wanneer iemand een SKX007 heeft liggen en deze kwijt wil, hou ik mij sowieso graag aanbevolen. Of als je een goeie deal weet; €180 is nu de beste deal die ik kan vinden bij eglobal.

Bedankt voor het lezen en voor alle informatie die ik tot nu toe al van het forum heb gehaald!

13 likes

Welkom, en je zou eens kunnen kijken bij de Russische merken als Poljot en Vostok.

1 like

image

1 like

Welkom op het Horloge Forum, succes met het vinden van een leuk mechanisch horloge binnen jouw budget. Veel plezier hier!

1 like

Welkom en succes met het vinden van een horloge naar je wensen

1 like

welkom en succes met zoeken , ik heb mijn skx 007 ook via het forum gekocht.

1 like

Van harte welkom! :slight_smile: :+1:

1 like

Welkom! De SKX007 is in zijn prijscategorie een legende! Rustig voor doorsparen!

1 like

Wat dacht je van een G-Shock DW5600?

1 like

Misschien is dit iets voor je, de SNZG13K1. 41mm met een voor de prijs mooie stalen band. Doet het bij mij ook goed op een nato. Zie onder, niet mijn foto overigens.

3 likes

JA! Ik heb de DW-5600BBN-1ER op mijn lijstje staan :slight_smile:

1 like

Oei, die vind ik ook wel mooi, en is ook niet belachelijk duur. Bedankt voor de tip!

1 like

Nu in het blauwe deel:

2 likes

Mijn beste,

Leuk, weer een enthousiaste HorlogeLiefhebber!!
Van harte welkom dan ook binnen de gelederen van dit energieke HorlogeForum!!

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Welkom :grinning:

1 like

Welkom en succes met de zoektocht!

1 like

Welkom
Een pols van 17 cm, met een seiko van 37mm lijkt mij toch perfect
Ik zelf heb pols 20 cm en draag nooit boven 40 mm
Tja ieder zijn ding

1 like

ten eerste, Welkom op het leukste forum van Nederland!! ten tweede, die 19mm NATO’s die je besteld hebt, ik zou graag weten waar je die vandaan hebt want ik heb zelf een snxs77k (prachtding, kan het iedereen aanbevelen!) en wil er zelf ook nog een mooie NATO (of 2 :wink: ) bij maar kom haast om in het bandjeswoud dus zou graag een aanbeveling krijgen van een goede site met mooie kwaliteit bandjes enzo!

1 like

Welkom op HF!

1 like

Van harte welkom :clap:

1 like