Sinds enige tijd ben ik al lid van dit forum.
Het kwam er maar niet van om mij fatsoenlijk voor te stellen.
Mijn naam is Menno, ben een vijftiger inmiddels.
Vanaf jongs af aan al interesse gehad in horloges. De eerste was een handopwinder eloga flipper met kunstof kast. Hij doet het nog steeds, kwam ik laatst achter.
Vanaf mijn 35 ste ongeveer ben ik horloges gaan kopen. Het is begonnen met een Seiko kinetic. .
De laatste tijd raak ik steeds meer geïnteresseerd in automaten, en ik ben op dit forum niet de enige, merk ik.
Ik heb inmiddels ook al een horloge van een forumlid gekocht voor mijn vrouw.
Horloges met een cleane plaat, met zo min mogelijk opschriften, het liefst ook zonder datum (kan ik zo langzamerhand zonder leesbril toch niet meer lezen), vind ik het mooist, zoals bijv. mijn omega seamaster multi function, met alles uit.
Ik hoop hier op het forum nog veel op te steken van jullie kennis over horloges.
Hieronder een overzicht van mijn verzameling. De 3H is de laatste aanwinst. Wel een geel monster met zijn 53 mm. Leuk voor van de zomer.
Inderdaad is dit een multi function.
Ik vind hem met alles uit het mooist.
Je kunt de volgende functies kiezen:
uit
digitale tijd
datum en sekonden
datum en dag (in engels en spaans dacht ik)
tweede tijd
timer
alarm
chrono
Van harte welkom Menno op dit mooie horlogeforum.
Hét forum, waarbij de passie der materie, hand in hand gaat met het kameraadschap van de mens achter het horloge!!
En met zo’n fraaie verzameling aan horlogerie, krijgt dit forum er weer een passionele collectioneur bij.
Inderdaad is dit een multi function.
Ik vind hem met alles uit het mooist.
Je kunt de volgende functies kiezen:
uit
digitale tijd
datum en sekonden
datum en dag (in engels en spaans dacht ik)
tweede tijd
timer
alarm
chrono
En het mooiste van alles, vind ik, is dat alles onzichtbaar verborgen kan worden, waardoor het klokje er als een normaal horloge eruit ziet. Soort een James Bond van de horloges. :+