Voorstellen

Beste allen,

Belofte http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,638312,640032#msg-640032 maakt schuld. Ik zal niet te veel over mijzelf ouwehoeren en het vooral bij de horloges houden.

Eind vorig jaar realiseerde ik me dat ik ook maar eens wat meer in een horloge moest gaan investeren. Je werkt een paar jaar, koopt nette pakken, nette schoenen en dan klopt een ‘goedkoop’ horloge eigenlijk niet meer. Je gaat je er meer in verdiepen en dan lees je (hier?) de opmerking dat een horloge, naast manchetknopen (alhoewel dat snel overdressed is), een van de weinige sieraden is die je als man met goed fatsoen kunt dragen. Ik lees dat en denk: dat is verdorie waar, daar moet ik wat mee gaan doen!

Ik had al wel weer de overstap gemaakt naar Casio, want tijdens een groot deel van de studietijd waren het echt van die simpele analoge horloges van de Kijkshop van een paar tientjes.

Wat anders dus. Niet gelijk te gek en wel een serieuze stap maken. Ben uitgekomen bij een Citizen met Eco-Drive. Dat laatste sprak mij wel aan ten opzichte van de quartz die ik voorheen had.

Mijn ouders kregen er lucht van dat ik met horloges bezig was en ik had nog wat van ze tegoed. Ik vond het laten maken van een horloge (met gravering) wel een gaaf idee, dus daar kwam de volgende al weer.

Ontwerp:

Resultaat:

Ja en dan heb je dus nog steeds geen mechanisch horloge. En dat heeft toch ook wel wat magisch. Dus, nogmaals de portemonnee getrokken voor een ‘uniek’ horloge (zag hem volgens mij al weer langs komen in het Woensdag draadje). Ook ik heb er nu een en heb de nato gelijk maar vervangen…

Volgende doel? Een automaat. Ik probeer me nog even niet op 1 model te focussen, want dan loop ik het risico hem gelijk te kopen. De spaarpot moet eerst even bijkomen :slight_smile:

@iedereen: ik vind hier veel boeiend leesvoer, dus ga zo door!

Die Seagull is wat mij betreft een echte topper!

Welkom op dit mooie forum! Die Casio heb ik ook in het zwart. Met die superhandige mogelijkheid om telefoonnrs op te slaan haha!

Gr, HjR

Mijn beste,

Welkom op dit energieke, vernuftige doch ook gezellige Horlogeforum.
Hét forum, waarbij de passie der materie, hand in hand gaat met het kameraadschap van de mens achter het horloge!!

Orologio Signaturis Temporis.B)-

Welkom en ik ben meteen al fan van je Citizen en Seagull.

Mooie ontwikkeling! Keep on going!

Welkom. En gelijk een mooie binnenkomer met deze horloges!

Heb je toevallig een Yamaha R1? aangezien ‘R1’ zo prominent op de wijzerplaat van de chrono staat.
Verders ook een mooie gmt en titanium Citizen :slight_smile:

Hallo & welkom,

leuke collectie met een goed verhaal.

Veel plezier hier.

Welkom!

Ik vind die ‘ontworpen’ chronograaf erg mooi! En die Seagull…ik hoop deze in de toekomst eens vast te kunnen houden / om te kunnen doen. De Seagull is ook erg mooi namelijk, maar misschien wat aan de kleine kant voor mij persoonlijk :wink:

lance_explorer Schreef:

Welkom. En gelijk een mooie binnenkomer met deze
horloges!

Heb je toevallig een Yamaha R1? aangezien ‘R1’ zo
prominent op de wijzerplaat van de chrono staat.
Verders ook een mooie gmt en titanium Citizen :slight_smile:

Bedankt!

Nee, ik heb geen Yamaha R1. Dit was met mijn wensen en smaak dé te kiezen http://www.121time.com/ wijzerplaat en dat R1 komt er dan gratis bij. :slight_smile:

Van harte welkom op dit leuke, boeiende, inspirerende, grappige, etc. forum. Je collectie ziet er al mooi uit en mijn verwachting is dat deze de komende tijd alleen maar zal gaan groeien!

Welkom en veel plezier hier.

Welkom, de Seagull is erg mooi en de Citizen trouwens ook.
De chrono is best geinig zeker als je zelf wat kan ontwerpen op de site.

gr Ron

Welkom.
Het mooie begin is er, het einde…?

Welkom! :slight_smile:

Bedankt allemaal voor de welkome woorden :slight_smile: