mijn naam Joel en ik ben hier al een tijdje aan het rondkijken.
Jaren geleden ook wel eens hier rondgekeken maar kort geleden maar eens aangemeld.
Horloges hebben eigenlijk al mijn hele leven mijn interesse maar qua aankopen eigenlijk nooit dure aankopen gedaan.
Dit bleef bij Casio en bv. Lorus.
Deze 1e is mij erg goed bevallen en doet dat nog steeds.
Gewoon goed spul wat jaren mee gaat en tegen een stootje kan.
En dan heb ik het zelfs nog over de gewone casio versies en niet eens over de g’s.
In mijn vorige baan droeg ik vaak beaters die tegen een stootje moesten kunnen en heb soms ook wel heel erg goedkope klokjes gedragen.
Deze gingen dan vaak ook niet lang mee en bepaalde exemplaren kon ik een dag later weer in de kliko gooien.
Ik ben toen ook weer snel over gestapt op de casio klokjes.
Een aantal jaren geleden was ik op zoek naar een voor mij wat “duurder” klokje en kwam op bepaalde fora die gericht zijn op edc (every day carry) vaak het monster tegen.
Deze is het dan ook geworden en wel 1 van Rob.
Prima klokje die ik nu al weer een aantal jaren 24/7 heb gedragen.
Paar weken geleden hier op HF mijn 1e g shock gekocht en besloten dat het toch maar eens tijd werd om mijn OM naar Rob te sturen om hem te laten afstellen.
Dit was wel eens nodig want hij liep aardig voor.
Ik heb dus weer een tijdje met een casio rond gelopen en heb sinds gister mijn OM weer om de pols. Loopt weer perfect.
Ik ben niet echt een verzamelaar maar wil toch eigenlijk wat kunnen switchen dus naast mijn OM, G shock en casio beater (nu in gebruik als kookwekker) ben ik nog op zoek naar iets nieuws.
Jaja zo is het bij jullie waarschijnlijk ook uit de hand gelopen.
Voorkeur gaat uit naar divers.
Maar G shocks vind ik ondanks dat ze vaak lelijk zijn toch ook wel erg stoer.
Een mooi dress klokje op leer vind ik ook erg mooi maar ik geen type die in pakken rond loopt.
Wat ik ook erg mooi vind zijn de nato banden en de (dikke) handgemaakte leren banden.
Hier op het forum komt erg mooi spul voorbij en ik houdt de te koop afdeling ook goed in de gaten.
Hoop hier ook een bijdrage te kunnen leveren aan dit leuke forum.
Ik had die G-shock bijna zelf gekocht van ehwatch toen ie aangaf er twee te hebben, maar ben uiteindelijk toch voor de amphibia gegaan. Naar mijn bescheiden mening is het een van de weinige echt mooie g-shocks, met die retestrakke futuristische look! Voeg daar de solar en atomic nog aan toe, leuk hoor.
Jaja zo is het bij jullie waarschijnlijk ook uit
de hand gelopen.
Dat heb je goed gezien ja.
Ik was op zoek naar een duiker en kwam op dit forum uit en had toen 2 of 3 horloges.
Nu inmiddels 5 jaar verder en ik zit rond de 50
mijn bescheiden mening is het een van de weinige
echt mooie g-shocks, met die retestrakke
futuristische look! Voeg daar de solar en atomic
nog aan toe, leuk hoor.
Hij lijkt inderdaad niet op een g shock.
Het is gewoon een heel erg leuk klokje met een aantal erg mooie extra’s.
Hij heeft echter 1 groot nadeel en dat is de band.
Is die kapot dan ben ik bang dat je geen nieuwe meer kunt krijgen. Hij zit namelijk om de kast heen en zorgd ook voor extra bescherming voor het glas.
Ik ben eigenlijk niet van plan om naar 50 stuks te gaan maarja dat was jij ook niet.
De precista vind ik inderdaad erg mooi.
Ik geef wel een beetje de voorkeur aan de no nonsens look.
Seiko is zeker ook favoriet en vooral de dikkere. Daar kijk ik op dit ogenblik nog het meest naar.
Steinhart vind ik ook mooi.
Zelf vind ik bv lum tech (meer de pilot / military achtige) ook erg mooi maar die vind ik eerst nog ff boven budget. Misschien gaat dat veranderen.
Joel, hierbij wens ik je een aangenaam verblijf binnen de gelederen van dit robuuste horlogeforum.
Je zult het hier snel naar je zin hebben en de geheimen der horlogemagie,
door het volgen van de diverse topics, steeds verder zien ontwaken!!
En voor straks: “Buona Notte” en morgen gezond weer op.:z:z:z
Geloof me, dat veranderd inderdaad. Eerst wou ik ook zo goedkoop mogelijk en op een gegeven moment denk je: €500 ? valt best mee. Maar dan nog nog is het de sport om alles zo goedkoop mogelijk te krijgen en het liefst wel alles compleet. Terwijl een goedkoop horloge nog steeds evenveel plezier kan opleveren. En ach, duur of goedkoop is ook maar relatief
Ik ben niet echt een verzamelaar maar wil toch
eigenlijk wat kunnen switchen dus naast mijn OM, G
shock en casio beater (nu in gebruik als
kookwekker) ben ik nog op zoek naar iets nieuws.
Jaja zo is het bij jullie waarschijnlijk ook uit
de hand gelopen.
Voorkeur gaat uit naar divers.
Maar G shocks vind ik ondanks dat ze vaak lelijk
zijn toch ook wel erg stoer.
Een mooi dress klokje op leer vind ik ook erg mooi
maar ik geen type die in pakken rond loopt.
Wat ik ook erg mooi vind zijn de nato banden en de
(dikke) handgemaakte leren banden.
Is dit iets voor je?
Leuke feature dat ie super illuminator heeft. En sommigen dragen em ook op nato.