Goedenavond allen,
Mijn naam is Menno en ben 45 jaar
Inmiddels ben ik sinds 10feb20 lid van dit forum en is het hoog tijd dat ik mij even voorstel.
Ik ben toevallig op dit forum terechtgekomen daar ik een aantal keren advertenties voor horloges tegenkwam.
Ik ben al ruim 20 jaar een soort van echt geïnteresseerd in horloges, met name Seiko. Ik heb ook alleen Seiko horloges in mijn bezit. Door dit forum heb ik echter een hele hoop andere merken leren kennen, deze vallen helaas voor mij in een hele andere klasse en zijn daardoor voorlopig buiten bereik.
Ooit ben ik begonnen met digitale Casio horloges en daarvoor andere goedkope prullen. Logisch want in die tijd had ik als scholier niet heel veel te besteden en geld kun je nu eenmaal 1 keer uitgeven.
Mijn eerste echte horloge was een Seiko duikhorloge, nu 20 jaar oud, met een mooie donkerblauwe wijzerplaat, de originele rubberen band is jaren geleden al gesneuveld en vervangen door een Citizin band, de originele band was niet op voorraad op dat moment. Ik liep ergens en zag net op tijd dat er een grote scheur in de band zat en ben de eerste de beste juwelier binnengestapt.
Daarna volgden met tussenpozen andere Seiko modellen.
Een Sportura, Arctura, Velatura en nog een stalen duiker.
Ik let eigenlijk alleen op het uiterlijk van een horloge, kleur wijzerplaat, vorm model ed. De termen die ik hier langs zie komen zeggen mij meestal niets maar al lezende leer ik!
Ik heb ook weinig verstand van horloges, ik draag ze afwisselend en laat om de zoveel tijd een batterij vervangen. De helft van mijn horloges is kinetic dus behoeft geen batterij slechts beweging.
Ik vind het heel leuk om op het forum het gedeelte horlogepraat te lezen, ben nog niet aan andere gedeeltes toegekomen. Als nieuw lid heb ik beperkt toegang.
Tzt zal ik foto’s plaatsen van mijn horloges.
Dank voor jullie aandacht!
Groet,
Menno
- Lijstitem