Een half jaar geleden heb ik na jaren de knoop doorgehakt om mijn eerste horloge aan te gaan schaffen. Als volledige noob ben ik op internet gaan zoeken naar alle informatie die ik maar kon vinden.
Sinds jaren ben ik fan van Breitling en ik was er al snel uit dat dit het zou worden. Zonder gehinderd te zijn door een enkele vorm van kennis verstrikte ik echter al snel in al die modellen en uurwerken…
Toen ik dit forum ontdekte kon ik ineens alles vinden over de werking van uurwerken en wat dit nou wel of niet uniek maakt. (vooral de werking van de automaat was geheel nieuw voor me)…
Inmiddels kan ik wel zeggen dat ik door het virus gepakt ben nu ik steeds meer ingelezen raak…
Alle verkregen informatie heeft er inmiddels toe geleid dat ik afgelopen weekend mijn “eerste” Breitling heb aangeschaft. Het is een Matte Superocean 44 met een “Abyss White” dial geworden.
Aangezien ik veel “anoniem” gebruik heb gemaakt van jullie kennis en kunde is mijzelf voorstellen en jullie bedanken voor alle info het minste wat ik op dit moment terug kan doen…
Daarnaast kan ik nu ik me geregistreerd heb ook reageren en vragen stellen en weet ik nu al dat het waarschijnlijk niet bij een klok gaat blijven
Ik hoop hier nog jaren rond te kunnen blijven hangen…
Je zult het hier snel naar je zin hebben en de geheimen der horlogemagie,
door het volgen van de diverse topics, steeds verder zien ontwaken.
En wat jou Breitling betreft: een horloge, voorbeeldig in zijn soort met blijvend gezag.
Maar voor nu: “Buona Notte” en morgen gezond weer op.:z:z:z
De Breitling is een mooie start, moet eerlijk zeggen dat ik die nog niet kende. Ik vind ze vaak wat te druk maar deze heeft een look die me meer aanstaat. Gefeliciteerd met die aanwinst, geniet ervan.