Voorstellen

Hoi,

Ik zie meerdere van dit soort topics dus ik dacht waarom niet even mezelf voorstellen. Ik drink graag groene thee en lust eigenlijk geen koffie daarom mijn username.

Ik ben 26 jaar oud en doe nu een studie als social worker. Om deze reden zou ik niet graag met een duur horloge rondlopen. Ik heb de Doxa duikers altijd wel erg mooi gevonden. Nu ben ik erachter gekomen dat er een merk is dat zichzelf Maranez noemt zij hebben een horloge dat heel erg lijkt op de doxa. Ik ben zo gefascineerd door dit horloge vanwege de boeken van Clive Cussler, die ik jaren geleden heb gelezen.

Nu wilde ik dus eerst sparen voor een Doxa maar dat gaat langzaam. Zo heb ik wat kosten gemaakt in het ziekenhuis, eigen risico en zo. En er lijkt altijd wel wat kapot te gaan of weer een nieuw boek nodig te zijn voor mijn studie. De Maranez leek me dus ideaal, enige negatieve detail: Hij is uitverkocht. :frowning:

Ik wilde graag een gele wijzerplaat dat leek me wel leuk, maar ik weet niet of oranje wat veiliger is? Ik heb een vrij lichte huid met een koele ondertoon denk ik. Geel staat misschien beter bij een donkere huid, oranje ook denk ik…

Maar goed ik wil dus een horloge kopen en daar gewoon van genieten. Momenteel draag ik eigenlijk geen horloge. Ik wilde wel sparen voor een Hamilton Field watch maar achteraf heb ik dat niet gedaan omdat ik toch wat meer wilde sparen voor de Doxa. Maar nu na 1 jaar sparen zit er maar weinig schot in. Met een beetje geluk kan ik 20 euro per maand wegzetten en dat is erg weinig. De Maranez zou ik al genoeg voor hebben denk ik.

Ach ja zo gaat het leven… Mijn hobby’s zijn verder nog een beetje sporten, maar sinds corona is daar een stop aangekomen. Het mag wat mij betreft gauw voorbij zijn allemaal. Ik denk dat ik me daarom ook hier heb aangemeld. Ik heb nu in deze lockdown best wat geld gespaard maar ik wil het gewoon uitgeven en mezelf een horloge kopen. Misschien komt het ook door het seizoen nu, de winter begint me wel te raken in combinatie met de situatie waar we nu in leven.

Bedankt voor het lezen in ieder geval. En ik zou graag ook willen vragen wat denken jullie gewoon voor de Maranez gaan wanneer die terug in de verkoop is? Op de site staat dat er een nieuwe oplage wordt gemaakt. En dit is zo’n rot jaar… Ik wil gewoon mezelf ook wat gunnen.

Hoi hoi.

26 likes

welkom

Welkom

Hier de perfecte ( :slight_smile: )horloge voor jou:

Hisashi Kishi was de eerste bartender die werd onderscheiden met de ‘Contemporary Master Craftsman Award’. Zijn ‘Scenes from Kyoto’ cocktails zijn gebaseerd op de unieke smaken van Kyoto’s beroemde groene thee en zeer speciale hojicha thee. De cocktails staan symbool voor de weelderige en historische ambiance van Kyoto.

SRPF41J1 - Kaliber 4R35

  • Automaat, handopwinding mogelijk
  • Datumweergave
  • Stopfunctie secondewijzer
  • Duur: ongeveer 41 uur
  • Limited Edition van 7.000 stuks

Specificaties

  • Stainless steel
  • Box-shaped Hardlex
  • Diameter: 38.5 mm, Dikte: 11.8 mm en Lengte 45.4 mm
  • Vouwsluiting met drukker
  • Band van kalfshuid
  • Schroefdeksel
  • Doorzichtige achterdeksel
  • Limited Edition op het achterdeksel

Seiko Presage STAR BAR Limited Edition

4 likes

Als ik zo vrij mag zijn om wat advies te geven: Koop niet om het kopen. Wees geduldig en spaar gewoon door tot je dat ene (beschikbare) horloge tegenkomt die je echt wilt hebben.

Welkom op dit mooie forum!

1 like

Welkom hier bij HF !
Ja Doxa is zeker mooi en uiteindelijk wil je dan toch de echte!


Gele plaat is ook heel mooi natuurlijk zoals Breitling geel.
Ben er nog altijd blij mee.

5 likes

Mijn beste,

Van harte welkom binnen de gelederen van deze enthousiaste club Horloge Liefhebbers!!

Orologio Signaturis Temporis :wink:

Hartelijk welkom!

Hartelijk welkom hier!

Welkom en veel leesplezier :+1:

Welkom!

Welkom hier!

Welkom!

Welkom!

Welkom hier.

Welkom…:+1:

Welkom en nog veel plezier op ons forum.

Welkom en veel plezier op het forum.

Welkom en veel plezier op ons mooie Forum.

Welkom :+1:

Welkom