Voorstellen

Welkom

Welkom

Welkom op HF!

Nou, dat is per jaar toch 240 piek, veel leuks voor te koop hoor. Plus, een echt duur horloge wil je zelf niet dragen begreep ik toch?

Welkom bij de club.

Welkom op het forum :+1:

Welkom, en met je horloge wens komt het wel goed

Allereerst, v harte welkom!

Betreft je vraag: t doet mij beetje denken aan de afweging tussen n Rolex Submariner of n Steinhart Ocean 1. De laatste kost n fractie bv eerste.

De vraag zou voor mij zijn of je t waard vind om voor de Rolex te gaan, of dat je ook happy kunt zijn met de Steinhart. Beide prima degelijke horloges.
Ik zou sowieso proberen de beide horloges eerst in real life EN om je pols te zien. Ik bedoel, op plaatjes kan iets er fantastisch uitzien, maar irl kan t tegenvallen, of om de pols dat je vind dat t je eigenlijk helemaal niet staat.
Maar andersom kan dat ook voor de Maranez gelden. Dat je misschien hebt dat t erg ver weg staat v dat Doxa look en/of gevoel. Dat t dus helemaal geen substituut voor je kan zijn.
Ik zou persoonlijk daarom niet zomaar v internet bestellen. Vooral als ik er 20 euro per maand voor opzij moet zetten. Anders was als t zo n gewild model zou zijn dat je er geen/amper verlies op zou maken, maar denk dat dit niet bij Maranez t geval zal zijn.

En daarnaast, zou je je ook prettig voelen om em te dragen? Zo krijgen op mn werk mn horloges klappen en stoten te verduren, getuige de krassen en butsen. Dat zou ik bv niet willen op bv mn Omega Seamaster. Dus draag ik mn Seiko Monster (en als reserve werkhorloge voor als ik onverwachts met n duur horloge opgeroepen wordt heb ik n Marina Militare hommage op de zaak liggen).
Na wat aanpassingen aan de Seiko moet ik bekennen dat ik na zo n 15 jaar em met veel plezier draag.
Zou je je prettig voelen om die Doxa als je werkpaardje te dragen? Anders zou zijn als je en net zoals ik mn Seamaster draag voor bijzondere gelegenheden, zoals naar de nieuwe Bond film kuch kuch, nerd, kuch kuch :nerd_face:

Over bedrijfsongevallen gesproken, poosje geleden met mn arm en Seiko Monster in zoutzuur gekomen :wink:

2 likes

Welkom op HF Marc en veel plezier hier! Toen ik studeerde had ik een horloge van minder dan €20,00😀, dat was in die tijd ongeveer 44 gulden als ik het goed heb uitgerekend.

1 like

Welkom

Welkom!

Welkom.

Welkom👍

Welkom! Gewoon stug doorsparen en die Doxa komt er dan wel. In de tussentijd ‘tevreden’ zijn met een ander horloge. Hoe zeggen de oudjes het ook alweer: ‘geduld is een schone zaak’? :grinning: :+1:

1 like

Klopt als ik een te duur horloge heb ben ik ook bang dat er wat mee gaat gebeuren en zo. Ben bang dat ik hem dan enkel op een zondag of zo durf te dragen als je snapt wat ik bedoel.

1 like

Bedankt voor je uitgebreide reactie. Op zich denk ik dat de Maranez het voor mij wel zou doen. Ik zie ze tweedehands soms ook wel goedkoop, misschien is dat een optie.

Ik zit ook te kijken naar tweedehands g-shocks maar zou toch liever voor mijn eerste horloge gewoon eentje kopen in de winkel of zo. Maar covid haha. Gelukkig heb ik niet zo’n heel agressief werk zoals bij jou, wel alles goed met je arm? Ik hoop van wel.

1 like

Beste Marc, welkom op HF!

Als occasion ook mag, scheelt dat idd vaak behoorlijk in prijs. En met dit merk zul je denk ik geen zorgen hebben over namaak ofzo.
Hou je misschien geld over voor n 2e handse G-Shock.

Welkom,
ik zou als ik jou was maar eens een maandje hier rondkijken, er is in de klasse tot 750 heel veel moois te koop. De Doxa is fantastisch, maar daar moet je misschien een beetje ‘ naar toe groeien’

Welkom Marc op dit prachtige forum vol informatie en inspiratie.

Een mooie tijd toegewenst alhier