Na enige tijd mee te hebben gelezen op het forum, leek het me tijd om een account aan te maken en me voor te stellen. Het is ook de eerste keer dat ik wrist shots maak en foto’s upload, dus ik hoop dat het een beetje gelukt is.
Ik ben 40 jaar en woon in Noord-Holland.
Mijn eerste serieuze horloge is de Oris Big Crown Telemeter die ik in 2009 kocht. In die tijd was ik helemaal gek van chronograaf horloges. Ik bezit het horloge nog steeds maar draag het vrijwel niet meer, omdat het te groot (43 mm) en te dik (14 mm) is geworden voor de huidige omvang van mijn pols (16 cm). Ook is mijn smaak inmiddels wat verschoven naar strakkere horloges met minder complicaties.
In 2016 is de collectie aangevuld met een duiker: de Tag Heuer Aquaracer WAK2110. Dit specifieke model heb ik destijds ontdekt via een topic op het HF, dat via Google naar boven kwam. De meeste Aquaracers vind ik er wat te veel toolwatch, maar deze uitvoering ziet er naar mijn mening net iets chiquer uit. De Aquaracer krijgt nog steeds regelmatig draagtijd.
Meest recente toevoegingen zijn de Stowa Flieger 40 op een Erika’s strap en een Nomos Orion White 331. Voor mijn werk loop ik normaal gesproken vaak in pak, maar sinds de lockdown krijgt de dresswatch nauwelijks draagtijd. De Flieger daarentegen is voor mij een perfecte lockdown watch: comfortabel om te dragen, kan een stootje hebben en past bij vrijwel iedere casual outfit.
Ik wil de collectie nog aanvullen met een sportieve dresswatch / daily op bruin leer voor business casual outfits. Op de shortlist staan voorlopig de Tissot Gentleman Powermatic 80, Omega Aqua Terra Quartz 2517.50 en de Grand Seiko SBGX097. De SARB033 is me wat te duur aan het worden qua VFM. Andere suggesties zijn altijd welkom natuurlijk.
Dank voor de aandacht en ik hoop nog veel interessants op het HF te lezen.