Net geregistreerd dus ook even voorstellen:
Mijn naam is Bob, mijn leeftijd is ergens in de vijftig en ik woon in het oosten van ons mooie land. Onbewust altijd al een zekere fascinatie voor horloges gehad die pas echt aangewakkerd werd toen mijn vader zijn Omega Seamaster kwijtraakte
Prachtig klassieke dresswatch uit ca. 1964/1965 stainless steel case, ivoorkleurige wijzerplaat met alleen de aanduiding seamaster, potloodwijzers en balkjes voor de uuraanduidingen. Geen verdere complicaties. Vlakke achterplaat. Handopwinder. Lijkt erg op de St 131.0018
Gelukkig was er het Tissot zakhorloge (1964) van mijn grootvader nog waarvan ik inmiddels de bewaarder ben. Lijkt qua uitstraling erg op de Omega en ziet er uit als model Stylist zonder die typeaanduiding op de wijzerplaat. Intern een 781-1 uurwerk (handopwinder).
Vorige maand volledig laten reinigen/servicen. Was sinds 1964 volgens mij nog nooit gedaan! Loopt als een zonnetje en had nauwelijks gebruikssporen (logisch, mijn grootvader overleed 5 jaar na verwerving van het horloge).
Mijn eigen horlogegeschiedenis loopt langs een Casio-achtig LCD horloge (eind jaren zeventig/begin jaren tachtig), een Pulsar quartz met analoge, leigrijze wijzerplaat (jaren 80/90), een Skagen (jaren 00-heden), twee Polar sporthorloges (RS300X oranje en een RS200 zwart, met borstband en footpod) en sinds kort een Vostok Amphibia Albatros (ca. 1982) stainless steel en een Vostok Komandirskie (ca. 2010) goudkleurig (nitraatchromaat volgens mij) met een zwarte wijzerplaat. Deze laatste is een bijvangst bij de Amphibia Albatros en ik overweeg deze als basis voor een mod te gebruiken. Als ik dat daadwerkelijk doe open ik daar wel een specifiek topic voor.
Ben, aangespoord door de herinnering aan mijn vader’s horloge, al geruime tijd op zoek naar een nette, technisch goede maar betaalbare Omega Seamaster model ST136.0002 of ST 136.0011.
Tot zover mijn intro. Bij vragen; stel ze gerust!