Voorstellen

Hallo allemaal, na enige tijd in de schaduwen van dit forum the hebben rondgedwaald, leek het me maar eens tijd om me fatsoenlijk voor te stellen.

Mijn naam is Steven en ik heb al een behoorlijke tijd last van horloges. Ik blijf die dingen maar leuk vinden en kan het niet laten een groot gedeelte van mijn vrije tijd te spenderen aan het zoeken naar mijn volgende aankoop/flip/mod/bandje/etc. Met uiteindelijke doel: de ultieme horloge collectie met alleen maar blijvertjes​:rofl::rofl::rofl::rofl:.

Ik heb in mijn zoektocht naar wat ik mooi vind een behoorlijke evolutie ondergaan. Begonnen met een liefde voor G-shock (squares) die via de SKX007 en een invicta pro diver al vrij snel omsloeg naar automatische horloges.

In eerste instantie heb ik me laten overtuigen door de youtube filmpjes die vonden dat je van ieder type (dress/field/diver/gmt/chrono/automatic/mechanical/quartz/etc/etc) wel iets moest hebben. Dit resulteerde in een collectie van ongeveer 30 goedkopere horloges. Allemaal leuke dingen maar ik merkte bij geen van allen die echte echte klik. Zo heb ik nog een tijdje aangemodderd, flink veel geflipt tot ik me uiteindelijk besefte dat ik gewoon van de duikers ben. Als een gek zijn toen de meeste horloges verkocht en heb ik de (voor mij) ultieme aankoop gedaan: ik heb de Seiko SLA021 Marinemaster MM300 gekocht. WAT BEN IK GEK OP DAT DING. Dit horloge heeft echt mijn hele kijk op wat ik wil veranderd. Ik ga (binnen mijn budget) voor kwaliteit ipv kwantiteit en minder is eigenlijk juist beter! Verder voor mij geen horloges onder de 40mm meer. Die vind ik altijd te klein.

mijn collectie bestaat nu nog uit 6 horloges (en nog wat gare G-SHOCK beaters en mods die nog een keer in elkaar gezet moeten worden). Grappig genoeg bijna allemaal Seikos. Op de een of andere manier kom ik daar meestal bij uit. Of het er 6 blijven is nog maar sterk de vraag.

Dit forum is voor mij een mooie plek om lekker plaatjes te scrollen, ervaringen te lezen en kennis te delen. En wie weet tot welke toekomstige aankoop dit nog zal leiden. Ik verheug me op de mooie toekomstige gesprekken en discussies!

Groet, Steven

Hieronder nog enkele van mijn favoriete horloges die inmiddels allemaal verkocht zijn.

45 likes

Welkom :smiley:

1 like

Leuk om te lezen! Wat een verzameling… goeie keus. Sla021 erg mooi horloge.

Welkom hier!

1 like

Welkom en goed bezig met de hobby :+1:

Sommige mensen hier worden boos als je klok zegt :face_with_hand_over_mouth:

1 like

Welkom

1 like

Welkom

1 like

Ach, zo erg is het nou ook weer niet :+1:

1 like

Welkom!

1 like

Welkom!

1 like

Welkom op het forum van tikkende tijd liefhebbers

1 like

Welkom :+1:

1 like

Welkom, toevallig ook een foto van de huidige collectie?

1 like

Welkom, je hebt al een behoorlijke collectie!

Helemaal mee eens :+1:

1 like

Welkom! :slight_smile: Mooie duiker, leuk verhaal van die evolutie. :+1:

1 like

Welkom bij de club Steven.
Mooie verzameling heb je. :+1:

1 like

Welkom en een prachtige collectie! En mooie koffer!

1 like

Welkom op dit leuke forum!

1 like

Welkom op HF Steven :+1:t2:

1 like

Welkom ik hoop voor je dat je het bij 6 kunt houden uiteindelijk😀

1 like

Welkom! Wat een mooie collectie heb je/ had je. Veel plezier nog hier en met je hobby.

1 like