Voorstellen

Beste forumgenoten,

Even een voorstelling hoort erbij en is ook leuk om zo met elkaar kennis te maken :wink:
Ik heet Maurice en woon in de kop van Noord Holland.

Hieronder een historie van mijn horlogeliefde
Ongemerkt bleek dat ik altijd wel een zwak voor horloges had. Ooit begonnen op de basisschool, ik herinner me dat ik een jongen van de hogere groepen met een horloge zag en vond dat zo gaaf. Dat wilde ik ook! Ik gok dat ik een jaar of 5 a 7 was toen ik mijn eerste Horloge had.
Volgens mij was het (excuses hiervoor, want heb begrepen in het reglement dat het not done is) maar een n*p Rolex op vakantie gekocht. (Hier kwam ik overigens pas jaren later achter :joy:, ik vond het toen een mooi horloge en het merk zei mij helemaal niets).

Later nog eens een horloge wat je bij de ‘kijk’ of ‘zo zit dat’ kreeg als je abonnee werd. Was een ingewikkeld ding met kompas, temperatuur etc. Alleen werd die helaas ontvreemd door een klasgenootje tijdens de Gymles.

Vanaf een jaar of 14 een Lorus gekocht, een Quartz met stopwatch functionaliteit. Dit was een titanium horloge wat ik erg mooi materiaal vond.

Toen paar (misschien 2 of 3) jaar geen horloge meer gehad, iedereen had een telefoon en daar zag je toch ook de tijd op? Maar ik vond het echt ‘zo irritant’ om altijd op je telefoon te kijken voor de tijd.

Ik had toen een TW steel gekocht, dat merk bestond net en had wel wat gaafs. Deze heb ik paar jaar gehad, maar daarna begon het toch meer te jeuken. Ik wilde een wat volwassener horloge (eigenlijk was die Lorus dat meer :wink:)

Ik zag toen op een website een plaatje van een Junkers. Wat een gaaf ding, simpele en nette ‘bauhaus’ stijl en een automaat. Vanaf dat moment langzaam de collectie uitgebreid;
Daarna een Seiko 5 gekocht, heel fijn horloge van 36mm. Vervolgens een Dan Henry 1939, nog een Zeppelin (= Junkers) en 2 Seiko’s (Military en SKX007).
Hierna nog een Hamilton Khaki Field (ik zag de grotere broer hiervan, day date, in de film Interstellar, maar dat horloge draagt toch te groot).

In de afgelopen jaren nog een Dan Henry 1937 gekocht en verder staat het ivm andere prioriteiten een beetje stil (wat op zich prima is).

Ik ben inmiddels wel toe aan een verandering in mijn collectie; er mag wat uit, mag wat in.
Mijn Grail watch is een Rolex Explorer 36mm. Niet te opzichtig, mooie nette stijl en je kan hem snel als daily dragen.
Verder vind ik (sommige) vintage Rolexen ook gaaf, maar geen idee wat daar allemaal bij komt kijken qua onderhoud en dergelijke.

Paar jaar geleden was het relatief betaalbaar om een Explorer als/of een Datejust aan te schaffen, maar toen was ik er nog niet aan toe… Nouja, nu natuurlijk wel een beetje spijt van, maar het is wat het is… en hoef ik hier niemand wat over te vertellen

Dus wat gaat er komen? Geen idee. Ik zag laatst in een filmpje een Tudor BB36, wat toch wel een hele gave daily is. En wellicht dan toch ooit een (vintage) Rolex DJ voor speciale gelegenheden… Of toch één >2018 Oyster Perpetual of 36mm Explorer aanschaffen? Geen idee wat het gaat worden

Nouja, wat ik dacht dat als een klein verhaaltje zou zijn is toch wel wat langer geworden.

32 likes

welkom-home

Welkom!

Welkom bij de club Mauz.

Welkom Maurice!

Welkom :grin:

Welkom en veel plezier!

Welkom…:+1:

Welkom Maurice, veel plezier hier :slightly_smiling_face:

Welkom hier.

Welkom op het forum. Bedenk wel dat er altijd nog iets te wensen valt😉

Welkom op HF!

Welkom Maurice

Welkom bij de club.

Welkom ! :grinning:

Welkom Maurice op dit prachtige forum vol informatie en inspiratie.

Mooie introductie; n.m.m. ben jij hier op jouw plek!

Een mooie tijd hier toegewenst.

Welkom bij de club!

Welkom op het forum :slightly_smiling_face:

Heel mooi!

Welkom!

Welkom. Mooie inleiding in je verhaal :ok_hand: