voorstellen

Beste forumleden,

Bij nazicht blijk ik reeds 738 dagen een of meerdere keren langs te komen op dit forum.
Men kan dus terecht van een verslaving spreken. Altijd gecharmeerd door leuke verhalen en topics, maar vooral onnoemelijk veel nieuwe en onbekende (voor mij) uurwerken zien passeren en leren kennen, wat de verslaving natuurlijk brandend houdt.

Tijd dus om me even voor te stellen en uit de achtergrond te treden.

Ik ben Johan , 54 jaar en woonachtig in Antwerpen. Gehuwd, 2 kids en werkzaam in de zorgsector.

Mijn uurwerkverhaal begon zo een 12 jaar geleden met de aanschaf van een replica Rolex in Peking China. Yes I know, not done, maar dit was wel het startschot van mijn journey.

Klein begonnen met Oriënt en Steinhart maar mijn eerste ‘echte’ was een Omega seamaster 300 M blauw met de gladde wijzerplaat.

Daarna ook een panerai luminor PAM111. Wat een zalige klok was dit!! Met veel plezier een jaar lang om de pols. Nooit het gevoel gehad dat deze te groot was ondanks mijn relatief kleine pols van 16,5 cm.

Maar het virus doet rare dingen en uiteindelijk komen en gaan de uurwerken helaas om plaats te maken voor nieuwe avonturen om de pols.

Omega aqua terra 38 mm met blauwe wijzerplaat en een seamaster 300 57 Trilogy waren de volgende in het rijtje.
Beide heel mooie uurwerken .
De Seamaster 300 57 is fantastisch maar was toch iets te reflecterend voor mijn doen. Deze hebben uiteindelijk plaats gemaakt voor een Rolex explorer 1 124270 en een Speedmaster pro 3861 Hesalite.

De explorer is mijn grailwatch die ik dagelijks draag.
Dit is zo een comfortabel uurwerk dat ik soms vergeet dat ik hem omheb. Ik vind draagsporen ook niet erg op deze, we worden samen oud en getekend door het leven :slight_smile:

De Speedmaster is fantastisch maar krijgt te weinig draagtijd, dus deze heb ik in het blauwe gedeelte gezet. De uurwerqueeste gaat steeds verder dus moet ik af en toe iets verkopen om een nieuwe te financieren.

Doorheen de jaren hebben ook oa een Seiko Captain Willard , een Bell&Ross 120 vintage en Baltic aquascaphe blue gilt de gelederen vervoegd.

Ik ben van mening dat je een uurwerk moet ervaren om de pols.
Van filmpjes op YouTube en reviews krijg je wel een beeld van een uurwerk, maar real life experience is toch nog wat anders en maakt dat je uiteindelijk een beter beeld krijgt van wat je echt wilt en bij je past.

Zo, bij deze groet ik jullie horlogeforum leden

Johan

53 likes

Leuke collectie! Welkom ook :+1: zo te zien laat je er geen gras over groeien :relieved:

1 like

Mooie collectie! Welkom.

1 like

Mijn beste,

Van harte welkom binnen de gelederen van dit Nederlands talige Horlogeforum met Internationale allure. :watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Welkom hier :facepunch:

1 like

Mooi horlogeavontuur, met mooie foto’s. Dat het nog even mag voortduren! Welkom.

1 like

Welkom Johan :partying_face:
Leuke reis afgelegd tot nu toe :+1:t2:

1 like

Welkom op HF, Johan! En een interessante horlogereis achter de rug al, zo te zien!

Ja, vind ik dus ook. Koop ook zelden iets, zonder dat ik het eerst irl heb bekeken en gepast.

Veel plezier verder en nog veel mooie horloge-avonturen toegewenst!

2 likes

Welkom op HF Johan. Mooie collectie en mooie reis tot dusverre. Ben benieuwd wat onze hobby jou nog gaat brengen. Nog merken en modellen die je wilt gaan proberen?

1 like

Welkom hier bij HF !
Mooie horloges al.

1 like

welkom-home

1 like

Welkom Johan! Mooie collectie

1 like

Gave collectie! Van Harte Welkom

1 like

Welkom landgenoot

1 like

Welkom en nog veel plezier op ons mooie forum.

1 like

Welkom Johan, dat is een mooie reis al! :grinning:

1 like

Welkom :grinning:

1 like

Welkom!

1 like

Welkom :slightly_smiling_face: misschien tijd voor een horloge met een andere kleur dial :wink: wel een hoop zwart :blush:

1 like

Wauw Johan, leuke introductie en erg mooie collectie. Ik ontdek stiekem wel een voorkeur of voorliefde voor staal met zwart :crazy_face:

1 like