Na al een tijdje meegelezen te hebben op dit forum heb ik mij ook maar aangemeld als lid, en dus is nu tijd om mij voor te stellen.
Mijn naam is Ed, en ik kom uit Weesp. Tot voor een paar jaar was mijn interesse voor horloges niet noemenswaardig. Fossil, Jacob Jensen, Danish Design. Niet hoogstaand, maar het ziet er leuk uit en met regelmatig een nieuwe batterij er in, wist je in ieder geval hoe laat het was.
Een jaar of 10 geleden kocht ik mijn eerste “serieuze” horloge. Een Certina DS Podium automaat. Dit horloge draag ik nog steeds vrijwel dagelijks met veel plezier. Wel kwam ik er al snel achter dat een leren band en zomerse fietstochten niet echt goed samengaan. Door het zweten rotte de band al vlot weg, dus werd het tijd voor een sportief horloge met metalen band. De keuze viel op een Seiko titanium solar chronograaf (SSC367P1) Lekker licht en met af en toe wat licht gaat hij maar door. Ideaal zomerhorloge dus.
In 2021 kocht ik er een leuke ,maar overjarige Certina DS Spel bij. Binnen een jaar had het kwartsuurwerk de geest gegeven, dus terug naar Certina gestuurd voor reparatie onder garantie. Niet meer te repareren want geen onderdelen meer was de conclusie, dus zoek maar een andere uit met vergelijkbare waarde. De verzameling is toen uitgebreid met een Certina DS Action Day date. Blauwe wijzerplaat op cognac kleurige leren band.
En dan liggen er ook nog twee handopwinders van Pontiac en Seiko (erfstukken, met slechts sentimentele waarde) die nog eens wat liefde en aandacht van een expert nodig hebben.
37 likes
Welkom Ed
Waar blijven de foto’s? zijn we dol op
Welkom bij de club Ed.
Mijn beste,
Van harte welkom binnen de gelederen van deze enthousiaste club Horloge Liefhebbers!!
Orologio Signaturis Temporis
Van Harte welkom hier op HF Ed
Welkom Ed!
Welkom !!
Welkom…
Mooi setje
Welkom op het forum en veel lees en kijkplezier!
Welkom
Welkom bij de club
Hé mede Ed.
Veel leesplezier gewenst hier.
Welkom bij het forum gebeuren succes en veel plezier bij het vormgeven van je verzameling
Ed, welkom op HF!
Welkom op ons gezellige horlogeforum
Greets, Martin nitraM
Welkom