Na al lange tijd lid te zijn en meegelezen te hebben op dit forum is het toch maar eens tijd om mijzelf voor te stellen. Mijn naam is Max en ben fan van horloges sinds ik op jonge leeftijd van mijn opa een Swatch kreeg. Deze heb ik lange tijd gedragen totdat ik van mijn eerste salaris een ander horloge kon kopen. Vervolgens heb ik nog een Apple Watch gehad welke na enkele maanden werd gedegradeerd naar veredelde klok op het nachtkastje en vervolgens nooit meer gedragen werd.
Sinds de laatste jaren ben ik mij meer gaan interesseren in de techniek achter mechanische horloges. Dit heeft ertoe geleid dat ik vorig jaar de Hamilton Khaki Field heb aangeschaft en deze tot op heden dagelijks draag. Ik merk echter sinds de aanschaf van dat horloge dat ik steeds meer ben gaan kijken naar andere horloges. Dit kijken is langzamerhand een obsessie aan het worden met het bekijken van alle mogelijke filmpjes over diverse horloges en het doorscrollen van diverse topics hier op dit forum. Het wordt dus maar eens tijd om wat aan te gaan schaffen om voor een tijdje (waarschijnlijk niet lang) van deze obsessie af te zijn.
De shortlist van de horloges is voor nu als volgt:
Tudor Black bay 58
Tudor Black bay 54
Omega Seamaster Diver 300 (blauw of zwart)
Rolex Explorer 124270
Voor alle horloges heb ik zo mijn voors en tegens echter heb ik nog nooit daadwerkelijk één van deze horloges gepast dus weet ik niet als deze aannames gegrond zijn. Binnenkort dus maar eens een afspraak maken bij de AD om de verschillende horloges te passen.
In de tussentijd blijf ik lekker meelezen op dit forum en houd ik het blauw in de gaten voor een eventueel mooi gebruikt exemplaar.
Tot slot nog even een plaatje van de Hamilton voor de sfeer
Welkom op HF Max. Mooie shortlist, waarbij Tudor wellicht de beste start is. Ik kan als Tudorist in elk geval het merk Tudor aanbevelen en de Black Bay lijn in het bijzonder. Advies is inderdaad passen bij de AD. Have fun
Mooie shortlist heb je! Explorer en BB58 staan bij mij er ook op! BB58 heb ik gehad, maar verkocht vanwege de aanschaf van een Speedmaster, maar ik zou hem zeker terug willen!
Welkom, Max! Herkenbaar wat je schrijft over de welhaast obsessieve kant van deze hobby. Je hebt een stevige shortlist waar je naar mijn idee geen verkeerde keuze uit kunt maken. Als je tenminste de tijd neemt om deze horloges eens in handen te hebben en te passen om te ervaren hoe dat is, staat, voelt, etc. Alvast veel plezier met oriënteren & natuurlijk met lezen en delen op het forum.
Prachtige foto! Nu begint het twijfelen tussen de blauwe of zwarte variant weer . Aankomende week de verschillende horloges maar in het echt bekijken bij de AD.