Voorstellen

Hallo Horlogeforum,

Ik lees al een tijdje mee op horlogeforum, en merk dat mijn interesse voor zowel horloges als voor dit forum steeds groter wordt. Mijn eerste ‘echte’ horloge kreeg ik van mijn vader voor het afstuderen, een breitling colt gmt+:

Voor een hele lange tijd was ik in de veronderstelling dat ik nooit meer een ander horloge nodig had. Omdat ik steeds meer pakken begon te dragen, toch maar opzoek gegaan naar een horloge die wat meer dressy was. Via een bekende kwam ik dit horloge tegen. Een Universal Geneve Military Wilhelmina - helaas wel een recase, maar nog steeds een erg mooi horloge. Droeg hem vaak met een zwarte leren band, maar de laatste tijd een paar mooie nato bandjes aangeschaf,zoals zichtbaar op de foto:

Door dit horloge is het vintage virus een beetje begonnen. In Antwerpen liep ik tegen een horloge aan waar ik op slag verliefd op werd, een rosegouden chronograaf van het merk Chonographe Suisse.

Jullie begrijpen wel dat die orginele gedachte van maar 1 horloge nodig hebben allang niet meer opgaat, en ben nu opzoek naar een mooie duiker. Ik had een leuke Seiko op ebay gewonnen, maar helaas is die nog niet helemaal terecht.Toch maar doorsparen voor een mooie submariner, of de wereld van Steinhart verkennen? keuzes keuzes :wink:

Ik hoop veel mooie horloges tegen te komen op dit forum en meer kennis te vergaren.

Gr,

Merick

12 likes

Mooi trio, welkom hier.

1 like

Hi Merick, welkom alhier!

Stijlvolle collectie, daar kan nog meer bij… :wink:

1 like

Leuke horloges! Je bent op de goeie weg, ga aub niet Steinhart’s etc kopen :wink:

3 likes

Welkom op dit forum en je zult hier ongetwijfeld meer kennis op doen .
Een mooi afstudeercadeau trouwens, nooit meer wegdoen dit horloge.

2 likes

Hi Merick,

Welkom hier op het forum.
Toevallig heb ik een soort gelijke Chronographe Suisse een paar weken geleden in mijn handen gehad. Het is dat ik het geld er even niet voor had anders…

Groet,
Arvid

1 like

Welkom!
Leuk trio.
Die Chronographe is :heart_eyes:

1 like

Die UG is top. Vwb de Breitling: zo’n horloge met mooie herinnering is meer waard dan een horloge wat je zomaar koopt. Niet meer wegdoen.

Veel plezier hier!

1 like

Weesch welkom!!

1 like

Die chronograph is erg mooi! Kan me wel voorstellen dat je daar verliefd op ben geworden :smile:

1 like

Welkom :grinning:

1 like

Welkom en mooie klokjes heb je .

1 like

Hallo en welkom :+1:

1 like

Mijn beste,

Merick, leuk je hier bij het HorlogeForum te mogen verwelkomen!!
Lees, post, kijk en geniet vooral van al dat moois aan Horlogerie. :watch:
Fraaie vintage chronograaf!!

Orologio Signaturis Temporis. :wink:

2 likes

Welkom!

1 like

Welkom en bedankt voor het delen van je verhaal,

1 like

Van harte welkom op het HF.

Elf.

1 like

Mooi set horloges en ben benieuwd naar nieuwe aanwinsten. Welkom !

1 like

Welkom en leuk dat je ook een Universal Wilhelmina hebt!

1 like

Welkom!! En al een mooie collectie!! Vooral de Universal vind ik apart en mooi mede door de geschiedenis.

1 like