Voorstellen

Hallo,

Na een aantal maanden hier lezen en bewonderen word het tijd om mij voor te stellen.

Ik ben Jeroen, en ik ben sinds medio april dit jaar enthousiast geraakt van vintage horloges, en dan met name de Seiko’s.
Voornamelijk zal ik in het bruine gedeelte te vinden zijn…

Voor het sporten heb ik zo’n 3 jaar geleden een Garmin forerunner 55 gekocht, tot dit horloge in mijn bezit kwam droeg ik geen horloges. Deze ben ik echter al snel bijna dagelijks gaan dragen, prima horloge en ben er zeer tevreden mee.

Zo rond april dit jaar ben ik na het zien van een aantal filmpjes van ‘Wristwatch revival’ gaan zoeken naar echt betrouwbare horloges in een (voor mij)betaalbaar segment.
Mijn oog viel op de Seiko 6309-7040 “turtle”, prachtig horloge. Maar al snel achter gekomen dat er veel aftermarket onderdelen rondgaan dus ik vond het wat spannend om de gok te wagen.
Dit durfde ik wel met zijn zijn jongere broertje, de Seiko 6309-7290 “slim turtle”.
En volgens mij heb ik een origineel exemplaar(minus bandjes) gevonden.

Al ben ik nog niet zeker over de wijzers…
Horloge loopt helaas niet goed en moet nog weggebracht worden.
Als een hobbyist hier interesse heeft om wat aandacht aan dit horloge te geven hoor ik het graag…!

Terwijl deze slim turtle onderweg was van Italië naar Friesland ben ik op marktplaats een andere leuke Seiko tegen gekomen, betaalbaar en hij zag er tof uit op de foto’s.

Gekocht en hier ben ik verlieft op geworden,
De Seiko 7546-6060 uit 1978.

Misschien dat ik een aparte post maak over deze…

Verder nog wat 5jes en vintage van andere merken gekocht met als doel deze zelf te servicen/opknappen, dit proces heb ik wellicht een beetje onderschat. Dus dit zal voorlopig waarschijnlijk niet gebeuren😬.

Hierbij mijn voorstel ronde,

Bedankt voor het lezen,
Groet,
Jeroen

51 likes

Welkom :fire::four_leaf_clover::pray:t3:

1 like

Welkom en veel plezier gewenst alhier!

1 like

Welkom!
De SPB317 is ook een hele fijne Slim Turtle!

1 like

Welkom hier bij HF !
Ik heb hem toen nog nieuw gekocht.
Omdat de voorganner voor geen meter op tijd liep maar die heb ik ook nog.

Blijft prachtig.

2 likes

Welkom!

1 like

Welkom Jeroen😀

1 like

Van harte welkom Jeroen, op het enige échte Horlogeforum van de hele wereld! :sunglasses:

Heel veel plezier gewenst hier! :+1:

1 like

Van harte welkom op dit prachtige forum!

1 like

Welkom hier!

1 like

Welkom Jeroen! Mooie Silverwave!

1 like

welkom op dit mooie Forum :wink:

1 like

welkom

1 like

Welkom, veel plezier hier!

1 like

welkom bij de club.