Beste forumleden,
Na een tijdje meegelezen te hebben, wil ik me graag even voorstellen. Ik kom uit Utrecht, ben inmiddels 38 jaar, en al een tijd enthousiast over horloges. Het leuke aan deze hobby vind ik dat er altijd wat nieuws te ontdekken valt, of het nu gaat om een detail op de wijzerplaat of gewoon het plezier van een horloge om de pols.
Mijn collectie is bescheiden, maar voor mij bijzonder:
Rolex Datejust met zwarte wijzerplaat en Jubilee-band. Dit horloge kocht ik 6 jaar terug, na jarenlang proberen er eentje te bemachtigen bij o.a. Schaap Citroën en Gassan zonder succes. Uiteindelijk liep ik er onverwacht tegenaan in Italië, terwijl ik daar in mijn korte broek en vakantie-outfit binnenliep. Tot mijn verbazing mocht ik zelfs kiezen tussen de zwarte wijzerplaat en de rhodium. Nog steeds denk ik af en toe: “Had ik toch maar de rhodium genomen…” maar eerlijk gezegd geniet ik enorm van mijn zwarte dial.
Tudor Black Bay:
Ik draag hem afwisselend op een Jubilee en op een rubber band, waardoor het bijna voelt alsof ik er twee horloges bij heb.
fenix 8 sporthorloge
Wat ik ook erg waardeer, is wanneer mijn vrouw een mooi horloge draagt. Samen genieten van zoiets kleins en toch bijzonders maakt de hobby voor mij nog leuker.
Voor de toekomst hoop ik nog eens een klassiek horloge te scoren, eentje met karakter en een verhaal.
Ik kijk ernaar uit om hier mee te lezen, te leren en ervaringen uit te wisselen met andere liefhebbers.
Met vriendelijke groet,
Mark
Een van de eerste foto’s: