Voorstellen

Beste beheerders en forummers,

Mijn passie voor horloges is begonnen toen ik besloot om een grote aankoop te doen. Een zomervakantie lang gewerkt en daarna de lol van het uitgeven natuurlijk!

Eventjes heb ik bij boxen, versterkers en andere muziek toebehoren rondgeneust maar uiteindelijk ben ik verliefd geworden op een ML pontos GMT (het fotootje hier onder is van inet maar vanavond zal ik een foto van de vorige eigenaar plaatsen)

Sindsdien verdiep ik me wat in uurwerken maar blijf vooral liefhebber van de schoonheid. Een tijdje terug werd er een Glycine Lagunare automatic aangeboden. Zeer mooie klok maar buiten bereik van mijn budget.

Verdere horloges op mijn wishlist zijn: IWC portuguese automatic 7 days, de stowa variant van de IWC, een aantal Breitlings en als klapper op de vuurpijl de Jaeger LeCoutre gyrotourbillion.

Op het moment ben ik een student fiscaal recht en heb een bijbaantje bij een gerenommeerde bank. Daar werk ik op de afdeling hypotheken. Dus als ik iemand hulp kan bieden met kennis over belastingen, hypotheken of andere zakelijke omstandigheden hoor ik het graag!

Mijn handtekening is nog under construction dus ik sluit af met een vriendelijke groet

Ryan

Welkom en veel plezier op dit forum.

Welkom op het forum en ik moet zeggen een ‘stevige’ wishlist. In fiscale zin zou je alle forummers een plezier doen door de Wouter Bos taks op buitenlandse aankopen (mee) helpen af te schaffen.

Groet,

Bojo

Mijn beste,

Van harte welkom op dit majestueuze forum.
Je zult het hier ongetwijfeld snel naar je zin hebben en de wijsheid der horlogemagie met gepaste trots doen verkrijgen.

En je eerste echte horloge is er een die er wezen mag. Een schitterend horloge van een gerenommeerd merk. Dat beloofd wat voor de toekomst.
Een toekomst welke gezien jou wish-list ook voor ons als mede horlogepassionisten het water in de mond doet staan.
Ik hou het in de gaten. En zijn het nog geen horloges die ons nader tot elkaar brengen dan onthoud ik dat je studie rechten dan inmiddels wel zal zijn afgerond. Altijd goed om te weten nietwaar. :wink:

Orologio Signaturis Temporis

Welkom op het forum!

Mooie ML heb je en wat er op je wishlist staat is ook niet verkeerd :slight_smile:

Mvg Marco

Bij deze nog een foto van mn ML,

Deze is gemaakt door een mede-forummer onder de naam ML_Liefhebber.

Toen ik de ML op deze foto bekeek was ik meteen verkocht. Dat plezier gun ik jullie ook :stuck_out_tongue:

Ryan

Hallo Ryan,

Welkom op dit forum. Je nieuwe aanwinst is er een van klassieke schoonheid, gefeliciteerd!

Groeten, Tom Vreeken.

Welkom.
Da’s alvast een mooie start. We kijken uit naar de plaatjes van je nieuwe gyrotourb :slight_smile:

Groet
Mark

Welkom op het forum, Ryan.

Je hebt de lat hoog liggen met de horloges op je wish-list, ik hoop dat je er ooit een of meerdere van bezitten. Maar met de marges op hypotheken moet dat toch wel lukken :stuck_out_tongue:

Maurice Lacroix is ook een van mijn favoriete merken, heb er veel gehad, en heb nu nog 3 limited Masterpieces, en een gouden Calendrier Retrograde.

@ MarkV: Helaas is de gyrotourbillion een lange termijn planning als in een jaartje of 30 :stuck_out_tongue:

De Stowa staat voor dit jaar op de planning en een IWC gaat er over zon 7 jaar komen. Misschien ietwat ambitieus met mn 19 jaren jong :smiley:

@ Nivelacuso: de Calendrier Retrogarde zie ik al bungelen onder de mouw van mn pak :smiley: en de fotos van ML masterpieces zien er ook zeer interessant uit! Ik ga eens zoeken of jouw horloges zijn te bewonderen in nieuwe aanwinsten.

Ryan

Ik heb net even wat foto´s gemaakt van mijn ML´s, enjoy…

Masterpiece Chronographe Classique ML83 (Valjoux 23) in 18K, gelimiteerd tot 220 stuks.

Masterpiece Cadran Emaille ML56 (Unitas 6376) in staal, gelimiteerd tot 400 stuks.

Masterpiece FHF29 ML35 (FHF29) in goud/staal, gelimiteerd tot 260 stuks.

Masterpiece Calendrier Retrograde ML76 (Unitas 6498-1) in 18K, niet gelimiteerd.

Wil je meer weten over de Masterpiece serie, kijk dan op mijn webpage
http://members.chello.nl/~h.mennink//watches/_private/Maurice%20Lacroix%20Masterpiece.htm#128

Kijk aan! Weer wat nieuws om door te lezen. SOG ole ole ole :stuck_out_tongue:

Je horloges zien er zeer mooi uit! Hoelang heb je deze horloges al in bezit?

Ryan

Welkom (en mooie klok!)

Groet,
Steven

Welkom hier, Ryan! Leuke klok, die ML. (tu)

Toch moet me even van het hart dat je een opmerkelijke wish-list hebt voor iemand die een hier aangeboden tweedehands Glycine Lagunare als boven zijn budget moet beschouwen… :wink:

Na al deze ML’s kan ik het niet laten hier nog één aan toe te voegen ;):

Hans, wat vind jij, als ML-kenner, van de nieuwe Skeleton? Persoonlijk ben ik blij met mijn exemplaar, omdat de nieuwe Skeleton van ML weinig skeleton meer is. Ik vind bovenstaande wat ‘naakter’.

Groeten, Gerwin

Ambitie heeft ook nadelen…

Ryan

Dare to dream!!! En welkom op het forum.