Goedendag,
Na 2,5 jaar enthousiast meelezen eindelijk ook maar eens de trekker overgehaald om een account aan te maken
Na vele jaren met horloges als een Casio FW91 en mijn eerste “echte’ horloge in 1998; een Pulsar titanium chronograaf V657-8000 welke tot 2009 dienst heeft gedaan. Daarna als trouw horloge een TW Steel automaat (TWA 23) gehad. De schroefkap zit muurvast en de lederen band is gedesintegreerd. De huwelijkse staat is er gelukkig beter aan toe. Een 2 tal Swatch Irony als vervanging gedragen.
Voor m”n 50e verjaardag had mijn vrouw als cadeau bedacht een horloge uit te zoeken met een max. budget van €1000. En zo is mijn horlogereis nu pas echt aangevangen met behulp van het vele forum materiaal. Van de verjaardags Tissot PRX 40mm met het jaar erop naar mijn grail watch; een Staudt (uiteraard in blauw) en wederom vanuit een forum tip. Daarna als vakantie horloge een Seiko SPB297 in maart dit jaar. Dit werd zowat de hobby killer……. Geheel onverwachts, maar wat een fijn horloge zeg!
Vanuit een 3 piece collectie voldoende roulatie met voldoende verscheidenheid.
In de horlogekist is nog 1 plek over. Hier gaan we de komende tijd een fijn vervolg van de reis aan geven. Nog geen idee waar dit eindigt, maar dat houdt het ook zo boeiend.
Ik hoop nog veel inspiratie op het forum op te doen en mijn bijdrage te kunnen leveren waar het kan.
Nu dus met de nickname Japfan n.a.v. de laatste Seiko.
En nog even een afsluitende foto waarom ik zo enthousiast over de Prospex ben ![]()