Voorstellen

Goeie morgen,

Mijn naam is Dennis en ik woon in Eijsden bij Maastricht,
Wat een geweldig forum is dit, ik volg het al een tijdje omdat ik al een tijd met d gedachte loop te spelen om zelf een horloge te ontwerpen en te maken.
het uurwerk zelf zal ik natuurlijk moeten inkopen, ik was aan het denken aan een ETA caliber, Als iemand tips heeft over wat dan ook dan hoor ik dit graag.

Met vriendelijke groet,
Dennis Niessen.

Welkom en wat een ambitieus plan. Wat is je achtergrond? Ik heb twee linkerhanden dus wie weet kan ik nog iets van je leren.

Hoi Dreski,

Leuk dat je zo snel al reageerd,

ik ben Service technicus voor verwarmings installaties, maar ik heb ook fijn mechanische techniek geleerd (verspaanend).

Bij eventuele problemen kan ik de hulp van een vriend inroepen die fijn mechanicus is van beroep.

als je vragen over bepaalde dingen of bewerkingen hebt kun je die altijd stellen.
misschien kan ik je helpen.

Groetjes,

Dennis

Mijn beste,

Van harte welkom Dennis, op dit majestueuze horlogeforum.
Je zult het hier snel naar je zin hebben en de geheimen der horlogemagie, door het volgen van de diverse topics, “verder“ zien ontwaken.
Ik benadruk het woord “verder“ in deze omdat ik het vermoeden heb dat bij iemand die van plan is zelf een horloge te ontwerpen de nodige kennis al ruim voor handen zal zijn.
Ik wens je veel succes met de verdere verwezenlijking van jou horlogeproject en hoop nog veel van je te mogen lezen.

Overigens, je zal zelf ongetwijfeld al 1 of meerdere horloges om jou pols horen tikken. Misschien is het leuk om eens te posten wat jij voor horloge draagt. En wat we misschien kunnen verwachten van het door jou te ontwerpen nieuwe horloge!!

Vrede en alle goeds
Coenraad, alias ‘Tissot62’

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

Hallo Dennis,

Welkom!
Interessant project!:smiley: Deze site zal je dan zeker interesseren:
http://www.corson.ch/

Frédéric

Welkom hier, Dennis! Jij hebt ambitieuze, mooie plannen! Misschien kun je al eens kort uit de doeken doen hoe jouw zelfgebouwde horloge er zou moeten uitzien.

Verder loopt er hier op dit forum genoeg expertise rond om je - waar nodig - verder te helpen met je vragen.

Wat voor horloge(s) draag je nu trouwens?

Beste Tissot62,

Natuurlijk Heb ik mij zoveel mogelijk georienteerd op het gebied van fabricage en techniek, maar hoemeer kennis je kan vergaren, hoe beter het is, een uitvinder zei eens tegen mij, “leer eerst van anderen”. dit houd niet in dat je iemand of iets moet kopieren, maar zowel een draad krijgt in bepaalde zaken.
Daarbij is dit forum een super middel om aan informatie te komen.

en om mijn pols zit op dit moment niets, ik had een seiko 5 maar die is overleden.
en een festina kwarts horloge, maar dat is niet veel bijzonders, en nu ik door het horloge virus ben gegrepen ben ik mij aan het orienteren wat mijn eerste echte aankoop gat worden.

Groetjes,

Dennis.

Hallo Frederic,

Bedankt voor de link.

Groetjes,

Dennis.

Hoi Paul G,

Zodra de eerste definitieve tekeningen klaar zijn waarin het ontwerp vast staat zal ik ze hier posten, wel kan ik al mededelen dat ik er een metaal “Zirkonium” in wil verwerken vanwege de mooie diepe zwarte oxidelaag die je krijgt bij het verhitten van het metaal (wat krimpt als het warm word).

en tot op heden zit er niets om mijn pols, maar daar zal snel verandering in komen.

Groetjes,

Dennis.

Welkom op dit forum! Goed idee om zelf wat op te zetten. Ik hoop dat het je lukt!

Maar een Seiko 5 die het niet meer doet? Hoe oud was die wel dan niet?

Hoi Dennis,

Ook van mij: hartelijk welkom!

Ik ben benieuwd hoe een en ander er straks uit gaat zien (tu).
Complimenten voor je plan.

Groeten,

Martin

Welkom Dennis,

Mooi plan, ben zeer geïnteresseerd in je verdere stappen. Als werktuigbouwkundige heb ik ook geregeld met de gedachte gespeeld, maar nooit echt stappen ondernomen.

Zirkonium lijkt een mooi materiaal, goed te bewerken bestand tegen chemicaliën en weersinvloeden en mooi oxiderend. Ik vraag me alleen af wat de hardheid van het materiaal is, zou zonde zijn als het snel krast.

Veel plezier hier en succes met je plan.

Groet,

Frank

Welkom Dennis,
Heel veel plezier hier en een geweldig idee. (tu)

Groet,
Werner

Hoi Tom,

Die seiko 5 had ik even af gedaan en op een scheepsmotor gelegd…
moet ik verder gaan?

Groeten,

Dennis Aka nomennescio.

Hoi Frank,

Leuk dat er ook mensen uit de techniek reageren,

Zirkonium heeft dacht ik ongeveer de zelfde eigenschappen als titaan als ik mij niet vergis, dus wat krassen betreft hangt het er voor een groot deel van af hoe je oppervlak afwerkt,maar dat zijn zaken die ik nog allemaal moet uittesten.
als je suggestie’s hebt hoor die graag, (mag ook kritiek zijn)

Groet

Dennis Aka nomennescio

Dennis heb nog even rondgekeken en dat Zirkonium is toch raar spul. Het is wel hard dus daar had je gelijk in, maar het is wel een van de weinige stoffen welke bij warmte krimpt en niet uitzet zoals in principe alle stoffen doen. Hier zal dus rekening mee gehouden moeten worden, enkele proefjes met het materiaal lijken me handig.

Groet,

Frank

Hoi Dennis, leuk dat je net als ik dit forum hebt uitgekozen om jezelf verder te verdiepen in het horloge als zodanig.
Ik ben reuze benieuwd naar de uitvoering van je ambitieuze plan en wens je er veel succes mee!

mvg, Frans

Nee dank je, ik dacht even dat ie vanzelf stuk was gegaan, ik schrok al:)

Frank daar heb je helemaal gelijk in, maar dat had ik al gevonden op wikipedia, daarom moet ik ook nog uitzoeken hoeveel dhet uitzettingscoefficient is e.d.

maar wel super dat je met me mee denkt.

Groet,

Dennis