Voorstellen

Beste forumleden,

Na een aantal weken hier dagelijks even een kijkje te hebben genomen, vind ik het tijd worden mezelf even voor te stellen. Mijn naam in Thomas, ik ben 37 jaar oud en woonachtig in Maastricht. Mijn liefde voor horloges is er bij mij met de paplepel ingeslagen. Van kleins af aan werd elke etalage van elke juwelier door mijn vader en mij bestudeerd. Maar het bleef altijd bij kijken.

Ik heb in de loop der jaren wel wat horloges bij elkaar geschraapt. Zo heb ik voor mijn 18e van mijn vader een Mondaine gekregen die ik nog steeds heb maar niet meer draag. Die bewaar ik voor mijn zoon. Daarnaast heb ik van hem voor mijn 21e mijn eerste Seiko gekregen, een titanium perpetual kalendar. Mooi ding, dat ik nog steeds veel draag.
Ik ben ook nog even in de weer geweest met wat Thaise namaak maar daar wordt toch ook niet echt warm van. Liever wat goedkoper maar echt, dan net niet.
Daarnaast heb ik nog een Seiko premier kinetec perpetual die ik 2 jaar geleden heb gekocht toen ik voor mezelf ben begonnen, wat een mooie techniek zit daarin.

Ik was, en ben nog steeds helemaal verliefd op IWC, vooral de Portuguese doet het wel voor mij. Maar ja, nog wat aan de dure kant voor mij. Misschien ooit, maar dat heb ik ook bij een Grand Seiko of een Rolex.
Inmiddels ben ik wel de trotse bezitter van een IWC zakhorloge, een erfstuk van mijn opa dat ik heb gekregen toen ik ging trouwen. Ik gebruik hem maar zelden, wat ik eigenlijk heel jammer vind, maar ja het is niet heel praktisch. Ik ben wel nog op zoek naar een mooi kettinkje voor dit horloge, in dezelfde stijl en niet te lang. Misschien heeft een van jullie nog wel wat liggen.

En toen leerde ik van het bestaan van dit forum. Sindsdien lees ik veel mee en leer vooral heel veel over de techniek. Daarnaast komen hier merken voorbij waarvan ik niet eens wist dat ze bestonden en ik ben vrees ik helemaal bevangen van het virus. Ik voel me net een kind in een snoepwinkel.
Inmiddels collectie heb ik inmiddels verder uitgebreid met een Seiko solar diver SSC015, overgenomen hier op het forum. Ik ben er nog steeds erg blij mee @Myspeedyworld, dank voor de prettige afhandeling. Sinds een week of twee heb ik mijn eerste automaat binnen, een hamilton khaki pilot. Ik was even bang dat ie te groot zou zijn maar dat valt me reuze mee. Draagt ook heel fijn moet ik zeggen. En ik wacht nog op een SKX009J van Rob.

OK, verhaal is wat langer geworden dan gepland, nu de plaatjes

Dank voor het lezen.

Groet,
Thomas

16 likes

Welkom!
Mooie verzameling.

Beste Thomas,

Welkom!

Welkom!

Leuke collectie👍

Welkom op Horlogeforum, Thomas!

Prima collectie! Maar met een paar Seiko’s zit je eigenlijk altijd goed, natuurlijk.:slight_smile: Denk dat de SKX je zal bevallen. Voor mij van m’n meest gedragen horloges.
Dat zakhorloge is trouwens echt een schoonheid!:thumbsup: En ik heb toevallig ook nog zo’n Diesel liggen; de driewijzer, no-dateversie.:blush:

Hoop trouwens dat je er inmiddels een beetje overheen gegroeid bent, dat je zo met die paplepel bent toegetakeld!:wink:

't steekt er wel met kop en schotel bovenuit , da’s choet voud. :slight_smile:

Welcome to the dark side… we have cookies… :slight_smile:

Welkom!

Welkom hier op Hf, leuke collectie heb je!

Welkom hier…

Mijn beste,

Thomas, van harte welkom in die tijdloze wereld van HorlogeForum!!

Orologio Signaturis Temporis. :wink:

Welkom

ook namens mij welkom en je weet volgens mij al precies hoe het virus werkt.
Een hoop klokjes en een horlogekist om alles in op te bergen.

groetjes Lenno

Welkom :+1:

Welkom en leuke verzameling!

welkom en leuke horloges al!

Welkom! En gelijk al een mooie serie horloges :thumbsup:

Voor het zakhorloge is een koord van leer misschien een mooi idee??

Welkom! Je hebt al een mooie verzameling!

Welkom, het was inderdaad leuk om een andere horlogeliefhebber te ontmoeten en goed om te horen dat je er zo blij mee bent!

Leuke verzameling heb je al bij elkaar!:+1:t2:

Dag TagEd,
Ik vrees dat ik er toch serieus wat aan heb over gehouden. Maar volgens mij heeft iedereen hier dat laat van. :laughing:

Wat een goed idee @lance_explorer. Dank daarvoor heb ik nog nooit overwogen. Weet je een goede plek om die te bestellen?