Na enige tijd te hebben meegelezen op het forum heb ik vandaag besloten me toch maar te registreren. Bij registreren hoort natuurlijk voorstellen, dus bij deze: mijn naam is Gert.
Hoewel mijn interesse voor (mechanische) een jaar of twee geleden is begonnen heb ik pas een half jaar geleden mijn eerste ‘echte’ horloge gekocht, een prachtige MeisterSinger 1Z. Een paar weken geleden is er een tweede bijgekomen, een Sturmanskie Gagarin Chronograph.
Ik zit er wel aan te denken om die laatste de deur uit te doen en in te wisselen voor een mooie flieger.
“Een paar weken
geleden is er een tweede bijgekomen, een
Sturmanskie Gagarin Chronograph.
Ik zit er wel aan te denken om die laatste de deur
uit te doen en in te wisselen voor een mooie
flieger.”
Of die Gagarin gewoon houden en OOK een flieger erbij kopen, en gelijk een horlogekistje want er gaan er namelijk nog meer komen:D
Welkom op dit forum Gert! En veel horloge plezier.
Leuk dat je een Russisch horloge hebt. Maar ik kan me de verkoop wel voorstellen.
Ik zou hem zelf niet kopen, hoewel ik een aantal Russische horloges heb, omdat de combinatie Shturmanski, Gagarin en chronograaf eigenlijk nergens op slaat.
Gagarin droeg op de eerste ruimtevlucht wel een Shturmanski, maar dat was helemaal geen chronograaf! Verder best een goede klok hoor, daar niet van. Er zit een Poljot 3133 uurwerk in en dat is prima(tu)
Maar ik ga liever voor de echte en niet voor de ‘remakes’ of de ‘hommages’.
Hier een fotootje van een Shturmanski zoals Gagarin die droeg op 12 april 1961:
Gert, van harte welkom op dit misschien wel meest informatieve horlogeforum binnen onze contreien.
Hét horlogeforum welke zich met fierheid ontfermt over het voortschrijden der tijd.
En die tijd laat zich met gepaste trots aflezen op jou MeisterSinger 1Z. Een eigenwijs, karaktervol en fraai vormgegeven horloge.
En voor straks: “Buona Notte” en morgen gezond weer op!!
Mijn Sturmanskie heeft een 31681 uurwerk, of is dat een variant die erg op een 3133 lijkt? Zo erg zit ik er (nog) niet in.
Nouja hij is in ieder geval gelimiteerd tot 1000, hoewel ik het gevoel heb dat er op dit moment zo’n 850 te koop zijn ;).
De Sturmanskie houden én een ander horloge kopen zit er helaas ff niet in, ik heb net een nieuw huis gekocht. Maar ik ben inderdaad wel bang dat er op termijn een horlogekistje nodig zal zijn.
Op de één of andere manier je aanmelding helemaal gemist. Was op zoek naar iets anders en kom opeens je voorstelberichtje tegen. Hoop dat je inmiddels je huis hebt verkocht, zodat je veel horloges kunt kopen en dit met ons kunt delen. Wat heb je nou aan een huis?